daand
Well-known member
- Lid geworden
- 10 juni 2021
- Leeftijd
- 20
Ik heb naar aanleiding van de video van MJ aquascaping een diffuser etc besteld. Zijn systeem gebruikt 2 flessen, eentje om de CO2 te maken met het suikerwater en gelatine en gist, de andere voor de CO2 te “reinigen” Deze tweede fles is gevuld met water en de CO2 komt in dit water uit via een slang. Het idee is om het schuim etc dat eventueel meekomt te reinigen en pure CO2 over te houden. De CO2 stijgt dan door het water en gaat via de andere slang naar het aquarium. Mijn uitleg is misschien vaag dus ik heb een illustratie ter verduidelijking. Mijn vraag is nu: Het probleem is dat deze CO2 niet afgezet kan worden snachts. Hij zegt om je inlaat te verhogen dat je voldoende turbulentie hebt aan het oppervlak. Ik vroeg me af of je niet gewoon de dop van de tweede fles kon losschroeven. Door het water in deze fles blijft de eerste fles luchtledig maar de CO2 gaat nu gewoon weg uit de tweede fles. Ik zou dan elke ochtend de dop terug aanschroeven zodat om 1 uur als mijn lichten aangaan de CO2 ook terug werkt. Gaat dit lukken of overzie ik iets?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.