Bio filter


L

Larsstam

Guest
goeden avond ik ben net een nieuw lid.

Ik heb een vraagje.

Een collega van mij wil een cheato reactor maken voor zout water.

Maar is er ook zoiets voor zoet water.
Wat er voor kan zorgen dat ik een stabiele bacterie Cultuur heb en dat het water schoon blijft van nitriet en nitraat
 
Moest even zoeken wat een CHAETO reactor is. Weer wat geleerd.:deal:

Bij zo'n reactor gaat het niet om de bacteriën. Maar om de afbraak van Nitraat en Fosfaat.

Vooral van belang bij zeewater bakken, omdat daar nagenoeg geen planten/wieren is staan.

Een zoetwater bak heeft doorgaans genoeg planten erin staan.En is er vaak een tekort aan Nitraat en Fosfaat voor een goede plantengroei.

Misschien voor een cichliden bak is het misschien wel erg handig???
 
Dankjewel voor je info.
Weetje is ik wil gewoon niks bij die aquaria winkels kopen aan goedjes voor in de bak
Nou heb ik gelezen dat ik ook met osmose water aan de gang kan gaan dat het beter is dan kraan water en dat ik dan ook geen bacto care hoef te kopen van Colombo
 
Je moet eerst voor jezelf duidelijk hebben wat je wilt hebben.

Wil je een aquarium met planten en vissen, of veel vissen weinig planten, of veel planten en weinig vissen.

Dan moet je kijken welke vissen je wilt, en hebben die hard of zacht water nodig?

Water uit de kraan in Nederland heeft eigenlijk geen water verbeter middel nodig.

Bacterie starters zijn ook niet nodig. Wel een goede filter. En 3-4 weken geduld. Dan komen de bacterien vanzelf. Daarna vissen inzetten.

Een aquarium met planten zal altijd wel een beetje plantenvoeding nodig hebben. Maar dit hoeven geen heleboel flessen te zijn.

Maar zet eerst op een rijtje wat je wilt. En bekijk hier op het forum of er al wat over geschreven is.
 

Terug
Bovenaan