Idee van wasbak creeëren:?????
Gaatjes vanaf de bodem omhoog voor verschillende instroom mogelijkheden. Wandje komt boven het aquarium uit, rechtsvoor in de hoek.
Ik hoop dat met het wandje rechts, het reservoir kan vullen door middel van gaatjes en hopelijk daarmee het water oppervlak in het zwem gedeelte hoger kan laten.
Land gedeelte rechtsvoor is 5 cm hoog, loopt af tot 2 cm hoog boven de bodem, diagonaal naar het spiraal toe.
Door eerst het zwemgedeelte te vullen, het over laat lopen in de afvoer met bredere diameter ten opzichte van het spiraal waar het naar toe wordt geleidt en dan blijf door vullen tot ik 'misschien' een waterlijn heb, onder de water oppervlak, achter de wand in stroomt waarbij mijn tuin bioloog bodem weer 1 cm lager ligt, vanuit de spiraal gezien, door blijft vullen en wanden en ruim boven het water kan gaan bouwen en af laat lopen tot een glijbaan waarvan lijkt of het zweeft, maar simpel aan de zijkant een stuk uit snij en afrond om de waterlijn eronder
door te laten lopen over de gehele lengte van mijn bak.
Wat ik hoop, is dat er genoeg water is om door te stromen in het reservoir, goede doorstroming heb door een schuin aflopende afvoer, die een bredere diameter heeft dan het spiraal. Door de smallere ingang van het spiraal, waterdruk krijgt en zijn weg omhoog volgt, tot redelijk vlak onder het water oppervlak. Bodem van het tuinbioloog ligt een 1/2 cm of 1 cm dieper dan de uitmonding van het spiraal en dan tuin bioloog vul. Ondertussen kan ik de wandindelingen achter hoger bouwen en spelen met wat je aanzicht is en waar ongeveer je glijbaan komt. Uiteraard maak ik de bioloog niet te diep, max 8 cm en dan ongeveer 3 cm laat zakken voor doorstroming.
Helaas zijn maten fictie, maar mocht iemand ergens mijn idee begrijpen of info heeft dat dit onmogelijk is, dan hoor ik dat graag.
Dank je wel alvast