Bioloog gorgelt


Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Bak gevuld en merk dat de bioloog een gorgelend geluid maakt. Er zit een Durso systeem op volgens mij.
Ik zie dat de overloop niet vol genoeg loopt waardoor de buis toch lucht opzuigt.
Moet ik nog meer water in het aquarium doen (al zit die aardig vol).
Merk wel dat als ik de opvoerpomp zacht laat draaien het minder wordt (niet weg) logisch natuurlijk.
Ik zou natuurlijk een stuk van de buis af kunnen zagen zodat hij onderwater komt. Wel vreemd overigens omdat hij bij de vorige eigenaar wel zo gewerkt heeft.

Wat is wijsheid?
Hier een foto en filmpje van de situatie.


IMG_0094.JPG
 
Ik heb net een durso gemonteerd op de nieuwe zeewaterbak en de opvoerpomp en de afvoer moeten een bepaald evenwicht hebben waardoor er niet meer wordt afgevoerd dan aangevoerd on de sump of overloopkamer. hier borrelde het eerst ook maar toen heb ik de afvoer wat geknepen zeg maar waardoor er minder water uit de overloopkamer liep en het peil daar hoger kwam te staan en het was over.
 
Volgens mij moet je inderdaad met een accurate kraan de afvoer gaan knijpen tot je een juiste afstelling hebt.

Hier zijn speciale kranen voor, kogelkranen werken niet altijd even lekker daarvoor.

Zijn wel mensen die weten wat voor kraan ik bedoel.
 
Volgens mij moet je inderdaad met een accurate kraan de afvoer gaan knijpen tot je een juiste afstelling hebt.

Zat ik toch goed. Op mijn bak zit vanaf de fabriek een zwarte afstelknop hiervoor maar daarvoor is zelf ook wel iets te installeren natuurlijk. Ik bemerkte wel dat het nogal nou steekt om het op het juiste peil te houden.
 
Op de opvoerpomp zit een controller als ik inderdaad die zachter zet, wordt het minder. Maar weet dan niet wat de doorvoersnelheid is. Is dat te meten?
 
Mis het lucht slangetje op je durso
Maar idd de afvoer knijpen en zo alles in balans brengen.

Maar meer water kan zolang je stabilisatie strips niet onderwater komen
 

Terug
Bovenaan