Bioloog inflow


daankouwen

New member
Lid geworden
7 juli 2020
Berichten
4
Leeftijd
24
Hi!

Ik heb een aquarium van 1,60*50*60(l*b*h). Hier zitten op een bepaald niveau twee gaten in het aquarium (een keer een inflow naar het bioloog, en een keer een outflow).

Nu is het zo dat ik het volgende heb: een regelbare pomp (staat nu op z'n zachtst), hier komt later nog een extra kogel klep bij voor eventueel extra fine tuning (deze wil ik zo min mogelijk gebruiken) en een reactor. Op de outflow van het aquarium heb ik nu een kogel klep waarmee ik de uitstroom regel.

Nu is dit natuurlijk een enorm geklooi om de in en outflow precies hetzelfde te krijgen, dit gaat natuurlijk nooit lukken.

Hoe kan ik zonder zo'n lelijke overflowbox dit regelen, zonder dat er elke x-aantal uur getuned moet worden?

Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt!
 
Tuurlijk lukt dat.
Zie mijn filmpjes op YouTube.
Zoek Raoul Joemman

U maakt, als ik het goed zie en begrijp, toch ook gebruik van een overflow? Wel een heel mooi aquarium heeft u!

Ik heb twee gaten rond de 55cm hoog in de zijkant van het aquarium, niet in de bodem.
 
Oh top! Heeft u nog merken waar ik eventueel naar zou moeten kijken? Die goed zijn qua prijs kwaliteit verhouding.
Oeh dan moet ik in m’n kast kruipen dat zou ik niet weten.
Enige belangrijke is is dat ie deelbaar is zodat je hem eventueel kan opnemen voor onderhoud oid.

Maar meestal als er een blaadje of iets in de klep komt helpt helemaal open draaien voldoende om de verstopping door te laten stromen het filter in
 

Terug
Bovenaan