Wat is er nieuw

Bioloog mee rekenen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter stonie
  • Startdatum Startdatum
S

stonie

Guest
Misschien kunnen jullie mij hier antwoord op geven?
Eerst wat info de bak is 200 x 60 x 60 (720 liter bruto) en als filter maak ik gebruik van een bioloog 116 x 31 x 40 (143 liter bruto).

Moet ik nu bij de calculaties voor mijn plantenvoeding de liters van het bioloog meerekenen?
Dus 860 bruto = +/- 700 netto? Of kan ik volstaan met alleen de inhoud van het aquarium?

Bioloog ook meerekenen in de aantal liters. 🙂

Waarom UVC erop? Deze is niet nodig om continu erop te hebben.
Hoe stroomt het water vanuit de bioloog je bak in?

De 18 watt UVC staat ook niet aan 😉
Deze heb ik er vast tussen gezet voor "wanneer nodig"

Ik was toch aan het opbouwen en kon zo alles in 1 keer plaatsen.
De uitvoer van het bioloog zit ook links, 12mm leiding die een uitvoer hebben over drie verschillende uitvoer pijpjes.

Rond de HN in mijn fotoalbum ongeveer.

Zoals Lex ook al aangeeft zou ik zeker niet altijd die uvc erop zetten hoor.

stonie zei:
De 18 watt UVC staat ook niet aan 😉
Deze heb ik er vast tussen gezet voor "wanneer nodig"

Ik was toch aan het opbouwen en kon zo alles in 1 keer plaatsen.
De uitvoer van het bioloog zit ook links, 12mm leiding die een uitvoer hebben over drie verschillende uitvoer pijpjes.

Rond de HN in mijn fotoalbum ongeveer.

Je reactie en mijn post kruisen elkaar net 😉.

Ik zit er aan te denken om de UVC tijd geschakeld te laten lopen...
Kan alleen weinig info hier over vinden, denk aan 's nachts bijvoorbeeld.

Ik kijk in mn eigen bakken gewoon of de stroming voldoende is. Als de plantjes in de hele bak wat bewegen dan zit dat wel goed.

Dat gebeurd dus rechts niet 🙂
Eigenlijk vanaf het midden al niet meer....

Stroming is wel belangrijk om de voeding goed door de bak te verspreiden, dus dan is een pompje wellicht een idee.

John,

Zou jij dan optie 1 of optie nemen die ik genoemd heb in een vorige post?

Zou ik voor 1 gaan ook gezien de prijs. Als eens over een spraybar gedacht? Ik heb een bak van 180cm en heb door de spraybar over de hele lengte van de bak stroming.

Wanneer we de prijs even weg laten, is dan optie twee, met een stromingspomp links en rechts niet de beste oplossing?

Uiteraard speelt de prijs een rol, maar voor die 90,00 extra heb ik wel een controller en een extra stromingspomp 🙂

Links en rechts is geen goed idee want de uitstroom moet aan 1 kant zitten want anders botst de stroming in je bak ergens.
je moet de stroming naar 1 kant toe hebben.
Dus waar de uitstroom zit moet ook je extra pompje komen want anders botst het ergens.
Ik heb 2 filters op de meter bak en beide uitstromen zitten aan de rechter kant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan