Biorb en aquascape tank - Verhuizing neon tentra's en algeneter


Taartje1999

New member
Lid geworden
28 juli 2023
Berichten
1
Leeftijd
24
Hoi Allemaal,

Ik en mijn vriend hebben sinds kort ons
3de aquarium aangeschaft een biorb tube (30 liter) naast mijn oude aquarium (60 liter) die ik al heb sinds ik 12 ben haha en het aquascape aquarium van dennerle (60 liter) die we ook recentelijk hebben aangeschaft. De tank van inmiddels 11 jaar oud gaat weg. Ik heb heel bewust de afgelopen 2 jaar geen nieuwe visjes toegevoegd aan dit aquarium omdat ik al langer de wens heb om dit oude aquarium te vervangen met een aquascape aquarium, nu we bijna alles hebben verzameld en na lang sparen kunnen we in september na onze vakantie dan ook eindelijk de aquascape tank opzetten. Op dit moment heb ik in mijn oude tank nog 4 bejaarde neon tentra's zitten en een ancistrus super red algeneter vrouwtje van 3 jaar oud. Nu twijfel ik nog of ik de neon tentra's in de oude tank of de nieuwe aquascape tank hun oude dag wil laten doorbrengen, wat vinden jullie? Gezien ze 2 jaar oud zijn vraag ik me af of het niet sneu is om ze op deze leeftijd nog te verhuizen. Wat betreft mijn algeneter, ik wil graag een Japanse Iwagumi stijl in mijn aquascape bak, daar vindt ik haar qua kleur niet bij passen dus ben ik de optie aan het bekijken om haar te verplaatsen naar de biorb. Boven op de lavasteen in de biorb wil ik grote kiezels dan toevoegen zodat ze zichzelf niet kan bezeren. Mijn twijfels over haar verhuizen naar de biorb zit hem vooral in de ruimte en het middenstuk (of dit niet te scherp zou zijn, kan ze hier comfortabel in navigeren? Zie foto). De tank moet sowieso nog 2.5 week draaien, kiezel moet ik nog toevoegen en ik haal nog 2 kunst plantjes er binnenkort uit omdat het te druk is anders. Ik wil eigenlijk alleen de algeneter en als het verantwoord is op termijn een bèta in de biorb. Ik hoor graag wat jullie visie is.

Ja ik handel altijd in het belang van de visjes en bouw mijn decor om hun belangen heen dus als het geen goed idee is verhuisd ze gewoon naar de aquascape tank.

Groetjes Tara :)
 

Bijlagen

  • IMG-20230726-WA0009.jpg
    IMG-20230726-WA0009.jpg
    161.2 KB · Weergaven: 39
  • 49496fb6caf35dcc1243be68f5a6ff8599c8b7fb.jpg
    49496fb6caf35dcc1243be68f5a6ff8599c8b7fb.jpg
    87.5 KB · Weergaven: 35

Terug
Bovenaan