Wat is er nieuw

Biotodoma cupido santarem

M

Mapogo

Guest
Ik ben heel benieuwd wat het verschil is tussen de biotodoma cupido en de bc. Santarem.
En hoe je deze op jonge leeftijd kunt onderscheiden van elkaar.

Hoor het graag:))

zelfde vis alleen bij de santarem staat de vangst locatie er achter Rio Tapaj�s Santar�m
tenminste dat is wat ik denk 🙂

klinkt logisch.. vraag mij dan af waarom deze duurder zijn? Misschien dat je dan de exacte streek kunt vaststellen..

De 'Santarem' is wildvang en je 'gewone' biotodoma cupido is waarschijnlijk nakweek. Dat scheelt een hoop in de kosten.

En sommige vangplekken staan erom bekend om dat ze meer kleur hebben dan andere bijv Rio Nanay is nog een slag duurder dan de Santarem door dat ze meer kleur bezitten (als ze juist gehouden worden)

De Biotodoma cupido heeft een zeer breed verspreidingsgebied in het Amazone, waarbij de meest verste zuidelijkste locatie in Bolivia ligt. De meest noordelijke locatie ligt in Guyana. De meest voorkomende soort is de "Rio Nanay" variant, maar de Santarem zie je ook regelmatig voorbij komen. Qua prijs valt het wel mee tussen de beide soorten. De vangstlocatie/habitat is bepalend voor welke kleur ze hebben. De Santarem variant schijnt over het algemeen meer egaler van kleur te zijn en schijnt minder rood te bevatten. Echter heb ik zelf de "Rio Nanay" wildvang zwemmen en had bij iemand de Santarem opgehaald, maar zie vrij weinig verschil in kleur onderling. De Biotodoma kleurt het mooiste als het water wat gedimd is.

Foto's van mijn Biotodoma zie je in mijn 2m foto album.

Meer info over de Biotodoma cupido staat hier.
http://www.nvcweb.nl/artikelen/zuid-ame ... eckel-1840

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan