Bison Siliconen Kit Bouw - Goed voor Aquarium?


M

Misssporty

Guest
Een hele goede avond,

Ik ben momenteel zelf bezig met het maken van ornamenten voor in ons aquarium ( althans de ideetjes zitten in het hoofd en de stenen zijn gekocht ;-) ).

Nu wil ik alles vast gaan plakken maar vraag mij af of ik daar de Bison Siliconen kit Bouw daar voor kan gebruiken.

Het is een zuurvrije lijm.

Excuses als het misschien een domme vraag is maar ben maar een vrouw dus wees lief voor me ;-)
 
Nee, die kan niet gebruikt worden. Staat als het goed is ook "Niet geschikt voor aquaria" op de achterkant. Bison glas is wél geschikt voor aquaria. Als je kleine dingen gaat lijmen zou ik echter secondelijm (Pure cyanoacrylaat, als er meer ingrediënten zijn niet gebruiken!!) gebruiken, die is niet giftig (ook niet als het niet droog is, in tegendeel tot aquariumkit) en het droogt in een paar seconden. Bij de action kun je voor 40 cent 3 kleine buisjes krijgen.
 
Bedankt voor je reactie. Echter op deze fles staat niet dat het '' Niet geschikt is voor aquaria '' heb een andere Bison Kit en daar staat het wel specifiek op vandaar dat ik twijfelde en aangezien er wel duidelijk op staat dat het een zuurvrije lijm is.

Het zijn niet echt kleine dingen die ik ga maken dus ben bang dat een paar druppeltjes seconden lijm niet zullen werken, maar ik zal je tip wel mee nemen en het voor de kleine dingen gebruiken.

Bedankt!
 
Ik gebruik Bison glas kit. Speciaal voor aquaria Kit tube kost 10 - kleine knijp tube 5.75

Werkt perfect, maar moet gespoeld worden voordat het in de bak kan. Ik doe de ornamenten die ik maak 2 dagen in een emmer waarvan ik dagelijks 2x het water vervang. Dit om te spoelen.

Maar Tec7 kan in het aquarium en zelfs onderwater lijmen. Is zuurvrij en word hier op het forum veel gebruikt. Kit tube kost 8 -
 
Kan Tech 7 ook in een zeewaterbak worden gebruikt?
 
Kan Tech 7 ook in een zeewaterbak worden gebruikt?
Chemische weerstand:
- goed: water, zeewater, alifatische oplosmiddelen, oliën, vetten, verdunde organische zuren, logen
ja dus geen probleem
 
Ok, dank je Jaap. We moeten soms een koraaltje vast lijmen en nu gebruik ik daarvoor van die kneedtroep maar dat geeft een beetje een waas en ik vind het niet echt sterk. Dus dan is Tech 7 wel een goede denk ik:petjeaf:.
 
Ok, dank je Jaap. We moeten soms een koraaltje vast lijmen en nu gebruik ik daarvoor van die kneedtroep maar dat geeft een beetje een waas en ik vind het niet echt sterk. Dus dan is Tech 7 wel een goede denk ik:petjeaf:.
Een beetje secondelijm in het water gooien, dan krijgt het een velletje. Vervolgens kun je de lijm op de juiste plek zetten en daarna het koraaltje erin drukken.
 
Gewoon los in het water gooien bedoel je en dan het op de plek drukken? Kun je niet makkelijker met het flesje onderwater dan een drup op de steen aanbrengen? Ik ben altijd huiverig voor secondenlijm maar er zijn meer die het gebruiken. Nadeel is dat als je een Coral dip wil geven je ze niet meer gaat loskrijgen denk ik.

Ik zal dat in het water gooien eerst wel even uitproberen in een gewoon bakje water:D:D
 
Ik gebruik Bison glas kit. Speciaal voor aquaria Kit tube kost 10 - kleine knijp tube 5.75

Werkt perfect, maar moet gespoeld worden voordat het in de bak kan. Ik doe de ornamenten die ik maak 2 dagen in een emmer waarvan ik dagelijks 2x het water vervang. Dit om te spoelen.

Maar Tec7 kan in het aquarium en zelfs onderwater lijmen. Is zuurvrij en word hier op het forum veel gebruikt. Kit tube kost 8 -


Bedankt voor de tip. Ik zal dan toch maar voor de zekerheid de Glas versie kopen. Zou zonde zijn als het vissen bestand er aan gaat ;)
 
Ja dat is iets wat je vast niet wil Missporty;)
 
Gewoon los in het water gooien bedoel je en dan het op de plek drukken? Kun je niet makkelijker met het flesje onderwater dan een drup op de steen aanbrengen? Ik ben altijd huiverig voor secondenlijm maar er zijn meer die het gebruiken. Nadeel is dat als je een Coral dip wil geven je ze niet meer gaat loskrijgen denk ik.

Ik zal dat in het water gooien eerst wel even uitproberen in een gewoon bakje water:D:D
Met secondelijm gel werkt het beter dan met de vloibare versie, maar het kan zeker. Eerst op de juiste plek aanbrengen kan ook, maar dan loopt je buisje vol met zeewater :p

Secondelijm werd trouwens gebruikt (volgens mij zelfs uitgevonden) om wonden van soldaten dicht te lijmen, dus het is echt wel veilig.
 
Secondelijm werd trouwens gebruikt (volgens mij zelfs uitgevonden) om wonden van soldaten dicht te lijmen, dus het is echt wel veilig.


Nou dan weet ik wat ik moet gebruiken als een van de kids weer eens valt en een wond heeft:juggle:;)
 
Ik overweeg om dat ook maar te kopen omdat ik nog weleens een koraaltje moet vastzetten en angstig ben voor die secondenlijm. Ik heb 1x mn vingers bijna vast geplakt gehad en vindt het rotspul en gebruik liever iets anders als dat kan.
 

Terug
Bovenaan