Wat is er nieuw

bison siliconen verwijderaar

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Mede n.a.v. het volgende artikel:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1106125

Heb ik ook enkele vragen:

Mijn achterwand zit los en deze wil ik ook verwijderen en vervangen.

Nu las ik op de bovengenoemde link dat je het beste voor het verwijderen van de kit bison siliconenverwijder kan gebruiken.

Nu heb ik een vraag:
Is dit niet ook giftig!

Je doet dat toch in een lege bak? of niet?

Als je klaar bent, met spiritus schoonmaken.

daarna spoelen.

Uiteraard niet in een half volle bak doen,he.

Heb het potje voor mij staan, zie alleen een andreas kruis, ontvlambare stoffen.

Uiteraard, maar je laat het niet in je bak zitten, als het zijn werk gedaan heeft veeg je het weg.
Gewoon met keukenpapier/ tissues oid.

Desnoods even napoetsen met aceton (ook een oplosmiddel, alleen dunner/ meer vloeibaar)

Probeer geen kitverwijderaar op plekken te krijgen waar je de kit graag wilt houden (naden dus) maar dat spreekt voor zich.

Gewoon een glasmesje werkt ook prima hoor, en dan napoetsen met aceton (niet die voor nagels met verzorgende olie erdoor gebruiken). Ik gebruik kitverwijderaar zelf alleen in lastige hoekjes waar ik met een mesje niet goed bij kan. Het is even wennen, maar die mesjes werken echt heel veilig en nauwkeurig.

Allen bedankt voor de info.

Uiteraard is de bak leeg en zal ik het "grove" kit met een glas mesje verwijderen.
Mij ging het voornamelijk om de restje die achterblijven.

Heden avond heb ik de achterwand in zijn geheel verwijderd. Daarna met mesje zoveel mogelijk siliconen verwijderd.

Morgen wil ik siliconen verwijderbaar gebruiken en daarna het glas schoonmaken met spiritus.

Is er misschien nog een andere manier om de siliconen restje te verwijderen

Nee, eerst zoveel mogenlijk droog doen.

Enne, met planten er voor zie je het niet,he.

Bedankt voor de info.

Ik heb zojuist het raam ingesmeerd en schoongemaakt met spiritus. Daarna met water afspoelen.

Hopelijk lukt het mij om vanavond nog de achterwand aan te brengen.

Vraag:
Is het verstandig om rondom de achterwand dicht te kitten of hoef ik alleen maar de achterkant enkele dotten kit aan te brengen.

Iemand nog een idee om de achterwand op maat te "zagen/snijden"!

Wat is het voor achterwand?
Heb hier zo'n Juwel Rock achterwand met de decoupeerzaag op maat gemaakt.

Het wordt een Juwel root achterwand.

Deze wil ik midden in het aquarium op de achter wand zetten en daarnaast aan beide kanten komt een Juwel rock.
Beide moet ik op maat snijden/zagen.

ik wil beide Juwel Rock wanden een paar mm groter snijden zodat hij klem komt tussen de wand en de Juwel Root.

Na het kitten wil ik aan de voorkant een steuntje maken zodat ze tegen de achterwand worden aangedrukt.

Heb je aan de voorzijde rondom afgekit! zo ja met welke kit.

Ik gebruik zelf marina aquarium kit om de wanden mee te kitten.

Nee ik heb rondom niet afgekit,enkel hier en daar een dot verdeelt over de achterkant.

Dat spul kan je dus met de decoupeerzaag doen maar wel met het fijnste zaagje en daarna de boel goed stofzuigen want geeft veel fijn zaagsel met zagen.

Waarschijnlijk ga ik snijdraad gebruiken welke ik van een trafo af ga halen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan