Wat is er nieuw

blaar op goudvis

• Onderwerp starter Onderwerp starter befje
  • Startdatum Startdatum
B

befje

Guest
een goedenavond allemaal.

sinds 1 maand ofzo lijken er op mijn goudvis een soort van blaren te komen.
het begon als een klein vlekje, maar nu worden het er meer en ze worden groter en ze gaan er steeds meer rafelig uitzien.
ik heb de vis een tijdje apart gezet en behandeld met esha 2000 maar zonder enig resultaat,de vis lijkt er ook totaal geen last van te hebben (ik zie in ieder geval geen wijziging in z'n gedrag)

de andere 2 vissen is niks aan te zien.

de tank is 150 liter, ik weet dat dit krap is voor 3 goudvissen, er word op het moment gespaard voor een grotere tank 🙂

stef1.jpg

het begint net na de kiew, iemand toevallig enig idee wat ik hier aan kan doen ?

Stef

Gezwel door verkeerd eten of vergroeiing. Je vissen zijn namelijk behoorlijk vergroeid.

Dit zijn vijvervissen geen aquariumvissen

Die gezwellen weet ik niet, maar je visjes zijn idd erg vergroeid aan de ogen te zien

Hmmm, ander voer zou ik wel kunnen proberen.
Ik denk dat het eruit ziet alsof ze vergroeid zijn op de foto,dat de foto vertekend zeg maar. Maargoed ik weet dat het vijvervissen zijn, en als deze kapot zijn, komen er ook geen goudvissen meer in huis 🙂
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, en ik laat nog wel weten, of hij het overleefd heeft.

Stef

Een veel te groot oog en en magere vis herken ik uit duizenden dus nee, het ligt niet aan de foto

Kapot? Het is geen speeltje Stef.
Miss wat vaker water verversen?
Sluiertjes zou je prima kunnen houden in die bak van je.
En het vijverseizoen komt er ook weer aan....

Ik vervang ongeveer 30 liter per week ( heb altijd 3 emmers schoon water in de zelfde ruimte staan)
En ik weet goed dat het geen speeltjes zijn 🙂 kapot gaan is meer een Zegswijze, onze hond ging ook kapot, en de ratten die we hebben ook 🙂

Het begint met veel, en dan ook flink voeren en veel waterversen. Daarnaast is een bak van 150 liter echt niet genoeg voor 3 vissen. Je kan ze beter naar een flinke vijver brengen..... Ik weet niet wat de upgrade van een volgende bak wordt maar zeer waarschijnlijk nog steeds veel te klein.

Dan ga ik kijken of ze bij een maat van me in de vijver mogen 🙂

Wat en hoeveel voer je ze? De oranje vis is broodmager.

ik heb korrels en vlokken en voer ze 2x per dag 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan