Black Molly uitstel van bevalling??


D

Daniëlle88

Guest
Goedendag allen,

Zojuist heb ik mij toch maar aangemeld, zeker nu er bij mij wat vragen omtrent mijn black Molly komen.
Zij is 2 dagen terug bevallen van, naar wat ik kon zien, 3 kleintjes. Ondertussen tel ik er nog maar 1, dus de overige zijn waarschijnlijk opgegeten.

Maar ik zie dat ze nog steeds erg rond is. Ook het aantal van de baby's vond ik vrij laag.
Nu weet ik dat sommige vissen, eveneens als de black Molly, de bevalling kunnen uitstellen. Maar ook tussen werpingen in?

Alvast bedankt voor de antwoorden ;)

Gr Daniëlle
 
Wat ik wel weet is dat levendbarenden sperma kunnen opslaan voor latere tijden. Maar van uitstellen van het werpen heb ik nog nooit gehoord maar wellicht zijn er kenners die je hier iets meer over kunnen zeggen.
 
Uitstel is heel goed mogelijk als de omstandigheden waarin ze zit te stressvol zijn (vaak zetten mensen hun moedervis in een kleine drijvende guppytank, echter is alleen al het uitvangen dermate stresserend dat de vis niet zal werpen, de omstandigheden in zo'n broedbakje zijn ook enorm stresserend (te weinig beschutting, te dicht onder de verlichting, te weinig bewegingsruimte) en ook dan zal ze niet werpen.)
 
Uitstel is heel goed mogelijk als de omstandigheden waarin ze zit te stressvol zijn (vaak zetten mensen hun moedervis in een kleine drijvende guppytank, echter is alleen al het uitvangen dermate stresserend dat de vis niet zal werpen, de omstandigheden in zo'n broedbakje zijn ook enorm stresserend (te weinig beschutting, te dicht onder de verlichting, te weinig bewegingsruimte) en ook dan zal ze niet werpen.)

De vis zit ook gewoon in het aquarium. Anders heb ik straks overbevolking. De sterkste overleven ;) en daarnaast is het inderdaad alles behalve fijn voor de moeder is. In het aquarium
Is er ook niks stressvol geweest. Of het moeten wij zijn geweest die teveel bij de bak zijn gaan kijken.
 
Voor zover ik weet kan dat heel goed.
Vandaag een paar, morgen weer een paar.
En dan soms een paar worpen op een dag.

Bij mijn Guppen heb ik dat regelmatig gezien.
Poepte ze er een stuk of tien uit en dan hield het weer even op.
 
Voor zover ik weet kan dat heel goed.
Vandaag een paar, morgen weer een paar.
En dan soms een paar worpen op een dag.

Bij mijn Guppen heb ik dat regelmatig gezien.
Poepte ze er een stuk of tien uit en dan hield het weer even op.
Ik meen dit laatst ook hier op het forum gelezen te hebben. Zit te graven in die grijze massa van me... ik geloof dat @stanovic (ben niet zeker) er iets over schreef. Dat de eitjes bevrucht kunnen zijn op verschillende momenten waardoor de jongen ook met tussenpozen geboren worden. Werd zelfs een termijn van 14 dagen genoemd meen ik.
Ik ga eens zoeken of ik dit nog terug kan vinden.
 
Ik meen dit laatst ook hier op het forum gelezen te hebben. Zit te graven in die grijze massa van me... ik geloof dat @stanovic (ben niet zeker) er iets over schreef. Dat de eitjes bevrucht kunnen zijn op verschillende momenten waardoor de jongen ook met tussenpozen geboren worden. Werd zelfs een termijn van 14 dagen genoemd meen ik.
Ik ga eens zoeken of ik dit nog terug kan vinden.

Ja maar bedoel je dan niet dat ze het sperma opslaan en daar later jongen van gaan dragen? Als de jongen eenmaal volgroeid zijn in de buik is weer iets anders volgens mij. Maar ik weet zo ook niet op welk stukje je doelt hoor.
 
Als de jongen eenmaal volgroeid zijn in de buik is weer iets anders volgens mij.
Ja maar wij weten toch niet of al die jongen volgroeid zijn in de buik? Mama kan wel dik zijn van die toekomstige worpen in verschillende stadia van ontwikkeling, toch?
 
Dat stukje gaat zover ik snap over de Formosa en die doen dat wel in fasen inderdaad. Ik heb ze ook dus dat wist ik maar of dat ook voor de andere levendbarenden geldt is me niet bekend. Vroeger heb ik wel Guppen en Molly s gehad en zover ik mij herinner wierpen die in 1 dag alle kleintjes.
Maar ja wie ben ik:)
 
Dat stukje gaat zover ik snap over de Formosa en die doen dat wel in fasen inderdaad. Ik heb ze ook dus dat wist ik maar of dat ook voor de andere levendbarenden geldt is me niet bekend. Vroeger heb ik wel Guppen en Molly s gehad en zover ik mij herinner wierpen die in 1 dag alle kleintjes.
Maar ja wie ben ik:)
Tja wie ben ik :)

Ik kan ook niet zeggen of dit geldt voor Molly's helaas.
 
Bedankt voor alle reacties! Ondertussen zijn er geen baby Molly's bij gekomen, maar oogt ze nog steeds zwanger. Mocht ik binnen nu en 1 week toch nog baby's ontdekken, meld ik het gelijk hier.
 
Wat zijn de overige bewoners? en heb je een foto van je bak?

Ik heb net een aantal nieuwe vissen erbij gehaald.
Mijn visbestand bestaat uit
5 kardinaal tetra's
3 black Molly's ( 2 man, 1 vrouw)
2 dalnatier Molly's ( vrouw)
1 gouden Molly ( vrouw)
1 ancistrus albino
4 guppen vrouw
2 guppen man
En 5 vissen waarvan ik de naam nu niet weet ( lange dag met 3 kids en veel zon hihi )

Ik zal proberen straks een foto van de bak te maken wanneer ik weer thuis ben
 

Terug
Bovenaan