Wat is er nieuw

Black molly witte stip ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter josmila98
  • Startdatum Startdatum
J

josmila98

Guest
Hallo allemaal,

Samen met mijn vriend heb ik sinds kort een aquarium. Wij hebben deze via marktplaats gekocht met vissen en al (degene van wie wij dit overnamen ging verhuizen en kon het aquarium helaas niet mee nemen).
Nu zitten er twee Black Molly's bij waarvan een dezelfde soort vlekken lijkt te hebben als die van Etienne. Wij maken ons erg zorgen. Ook vraag ik mij af of je er nog achter bent gekomen wat het nou precies was of dat het toen al te laat was?
Een erg sneu verhaal hoe je vis aan zijn eind is gekomen...
Heeft iemand een idee wat het is en wat we kunnen doen?
Hij zwemt nog normaal rond en eet voldoende. Een van de andere vissen hapt vaak naar zijn buik. Ze jagen elkaar veel op.
Hier wat foto's
.
01682513-5a7a-413d-a36e-8f9212c3907b.jpg
f2297d6b-2d1b-4d72-9d91-9760e281d99b.jpg

Als je black mollies een mannetje en vrouwtje zijn dan is het normaal dat de man continu achter de vrouw aanzit dus misschien dat daarvan dat happen komt. Daar komt voor het vrouwtje ook veel stress vandaan wat dan weer in combinatie met de stress van verhuizen een verzwakte afweer tegen ziekten kan hebben veroorzaakt. Ik durf niet zo goed te zeggen wat je visje heeft, het doet me niet meteen denken aan witte stip. Wat je zou kunnen proberen is om de vis twee keer per dag een zoutbad te geven van 20g zeezout per liter water. Laat het visje daar dan max. 5 minuten inzwemmen (erbij blijven voor het geval dat het fout gaat!) en dan weer terug zetten in het aquarium. Zout verhelpt veel uitwendige infecties en je zou met een paar dagen verbetering moeten zien.

Dankjewel! We gaan het proberen.

de vis die naar het vrouwtje hapt is niet een black Molly maar een witte iets kleinere vis. We zijn er nog niet achter wat voor een soort vis het is.

Je kan een foto van de "happer" hier op het forum zetten bij identificatie. Als je weet wat het is, dan weet je ook of die soorten wel of niet samen kunnen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan