Black mollys beter in zout water??


Nou ja de prijs is wel bijna een verdubbeling en dat vindt ik nog vrij veel.
 
Je moet niet alles geloven ……
Ik heb die inkoop prijs van 2,50 zelf op het scherm zien staan toen ik ging bestellen hebben we samen gekeken. ik vind dat de winkel er niet echt veel op verdiend. je zit mogelijk met maandenlang vissen eten geven en aquarium kost ook elke dag stroom etc.. en deze mollys gaan ze waarschijnlijk zo erg aangevreten niet snel verkopen dus nemen dan ook weer plaats in. dan moeten ze ze verdelen en eerst laten herstellen. dan is 1,99 voor zo'n molly best weinig voor een winkel vind ik. hier gaat de winkel wat dat betreft sowieso niet aan verdienen. en zo klein zijn ze nu ook weer niet . deze waren al best redelijk groot. ik kon ze nog groter bestellen maar dan was de inkoop voor de winkel nog duurder en de verkoop prijs natuurlijk ook. dit lag aan dat een kweker ze ook langer te eten moet geven volgens de winkel. alles word dus doorberekend in de prijs.
 
Ik heb die inkoop prijs van 2,50 zelf op het scherm zien staan toen ik ging bestellen hebben we samen gekeken. ik vind dat de winkel er niet echt veel op verdiend. je zit mogelijk met maandenlang vissen eten geven en aquarium kost ook elke dag stroom etc.. dan is 1,99 voor een molly best weinig voor een winkel vind ik. en zo klein zijn ze nu ook weer niet . deze waren al best redelijk groot. ik kon ze nog groter bestellen maar dan was de inkoop voor de winkel nog duurder en de verkoop prijs natuurlijk ook. dit lag aan dat een kweker ze ook langer te eten moet geven volgens de winkel. alles word dus doorberekend in de prijs.
Zoals ik al eerder zei je moet niet alles geloven.🤷‍♂️
 
Ik denk dat een winkel wel ongeveer weet wat ze verkopen en hoeveel en daar het aantal op afstemmen. Ook de lfs heeft er geen belang bij om een grote hoeveelheid te kopen als ze niet snel te verkopen zijn.
Dat is ook met andere producten zo natuurlijk.
 
Zoals ik al eerder zei je moet niet alles geloven.🤷‍♂️
Dus als je de prijs ziet staan dan moet je dat niet geloven???
 
Ik denk dat een winkel wel ongeveer weet wat ze verkopen en hoeveel en daar het aantal op afstemmen. Ook de lfs heeft er geen belang bij om een grote hoeveelheid te kopen als ze niet snel te verkopen zijn.
Dat is ook met andere producten zo natuurlijk.
De winkel had er geen 20 verwacht. daar hadden ze ook helemaal geen plaats voor. dat bleek wel ook want nu zitten ze met aangevreten vissen vanwege ruimte tekort.
 
Ik denk dat de in/verkoopprijs niet van belang is want het blijven levende wezens waar een winkel goed mee om moet gaan. Wellicht is er bij de aanlevering iets verkeerd gegaan en zijn er teveel geleverd en ja zoiets kan gebeuren.
In dat geval was er waarschijnlijk geen ruimte bij de lfs om ze goed onder te brengen maar ja daar kan ik niet over oordelen.
 
Weet je zeker dat de 2,50 niet de verkoop adviesprijs was?🤣
Nee we hebben er nog uitvoerig over gesproken .

Ik denk dat de in/verkoopprijs niet van belang is want het blijven levende wezens waar een winkel goed mee om moet gaan. Wellicht is er bij de aanlevering iets verkeerd gegaan en zijn er teveel geleverd en ja zoiets kan gebeuren.
In dat geval was er waarschijnlijk geen ruimte bij de lfs om ze goed onder te brengen maar ja daar kan ik niet over oordelen.
Helaas wel maar de vissen zijn wel de dupe . ik hoop alleen dat de winkel ze allemaal met niet teveel bij elkaar kan onderbrengen, al zal dit voor de winkel ook niet aantrekkelijk zijn om te verkopen als er in elke bak aangevreten mollys bij andere vissen zitten. het is natuurlijk aantrekkelijker en makkelijker als je in elke bak 1 soort hebt om te verkopen. ik ga deze week in ieder geval weer bij de winkel kijken wat ermee gedaan is.
 
Nee we hebben er nog uitvoerig over gesproken .
Mooi verkoop praatje. Herken het meteen😬
Zeg ik ook altijd bij verkoop van iets dat het mezelf al zelf zoveel gekost heeft.

Welke zaak is het. Ik zie gouden kansen voor me.
Lekker thuis Molly’s kweken en verkopen voor 2,50
Als de rest van Nederland ook klant word bij me kan ik nog wel wat met de prijs doen.

Er zijn hier op het forum ook nog guppenkwekers. Die zullen ook wel belang hebben bij zulke prijzen.
 
Mooi verkoop praatje. Herken het meteen😬
Zeg ik ook altijd bij verkoop van iets dat het mezelf al zelf zoveel gekost heeft.

Welke zaak is het. Ik zie gouden kansen voor me.
Lekker thuis Molly’s kweken en verkopen voor 2,50
Als de rest van Nederland ook klant word bij me kan ik nog wel wat met de prijs doen.

Er zijn hier op het forum ook nog guppenkwekers. Die zullen ook wel belang hebben bij zulke prijzen.
Gewoon bij Petsplace die zitten door heel Nederland. ze hebben trouwens niet veel bakken voor vissen bij onze winkel. ik ben echt benieuwd hoe ze dat gaan doen. en 2,50 kan je thuis toch wel krijgen voor een molly. ik heb er nu 6 nadat die van mij bevallen is en die kreeg ik er gratis bij. snap trouwens ook niet waarom een kweker een zwangere molly verkoopt aan een winkel?? wat zou daarvan de reden zijn??
 
Dat is je al meerdere malen verteld
Waar dan? want dan heb ik dat gemist. maar kan toch maar 2 dingen betekenen . 1. de kweker wil van zijn rotzooi af. 2. de kweker heeft de vis over het hoofd gezien. beiden zijn letterlijk hier niet genoemd.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je dat over levende wezens zeggen. Had ik niet verwacht van iemand die tegen zijn visjes praat.
Ik praat niet voor mijzelf maar voor de kweker. het is toch over duidelijk dat het deze kweker puur om het geld gaat en niet om het welzijn van de vissen? als je een winkel er 20 opstuurt die er 5 heeft gevraagd. een winkel gaat niet meer bestellen dan hij plaats heeft dat zou een kweker toch ook moeten kunnen bedenken????! dan is het in mijn ogen voor de kweker wel degelijk rotzooi. Sl
 
Laatst bewerkt:
Ja het kan natuurlijk ook een foutje zijn want niemand is foutloos.
 
het is toch over duidelijk dat het deze kweker puur om het geld
Als dat zijn verdienmodel is is dat toch prima. Als die daar zijn brood mee moet verdienen🤷‍♂️. Als er teveel geleverd worden wie zegt dan dat de winkel die moet betalen? Maar zal jij wel weten want jij hebt natuurlijk inzage in de hele boekhouding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste leden.
Het ging om al dan geen zout in het water bij een Molly en laten we trachten om ontopic te blijven want nu verplaatst de discussie zich naar een kweker en dat draagt niet positief bij aan de vraag van dit topic.
Daarbij weten we het fijne er niet van en kan de kweker zich niet verdedigen dus graag ontopic en posten die toch weer over de kweker gaan worden verwijderd:deal:
 

Terug
Bovenaan