Bladeren van planten worden lelijk


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal

Een paar dagen geleden heb ik noodgedwongen mijn aquarium leeg moeten halen door overactieve co2 systeem. Alle vissen dood, maar nu worden sommige planten lelijk. Ik heb de planten eruit moeten halen. Kan het zijn dat ze te droog geworden waren, dat ze nu afsterven? Mijn Belgisch groen kan ik er sowieso eruit halen. Ook heb ik nu ontzettend last van bruin alg nooit zoveel gehad. Vissen dood en straks al mijn planten.

IMG_20170415_151952.jpg


IMG_20170415_152026.jpg


IMG_20170415_152120.jpg


IMG_20170415_152140.jpg
 
Ik weet niet wat je precies allemaal hebt gedaan maar bacteriën gaan dood als ze droog komen te staan. Planten zullen ook afsterven als die lang droog staan. Bruinalg krijg je vaak bij een bacterieprobleem dus misschien heb je iets met de bodem of filter gedaan?
 
Dan zal het wel te lang hebben droog gestaan de planten. Ik heb niets aan het filter gedaan, alleen de bodem afgezogen. Misschien iets te veel bodem en dus bacteriën weggehaald?
 
Als je echt in de bodem bent geweest dan zou dat kunnen of veel organische belasting misschien?
Hoe lang draait deze bak nu?
 
Dit is mijn ramp bak ik heb wel flink aan de bodem gezeten, maar moest alles eruit halen om de overleden visjes eruit te halen. Die zaten overal in en tussen. Daarna alles afgezogen en toen weer teruggezet, misschien net iets te laat voor de planten. Ik laat de bak maar gewoon weer soort van indraaien. Hopelijk komt de bacteriecultuur weer op gang.
 
Als je flink hebt afgezogen dat zal er misschien een deel van je bacteriecultuur weg zijn en dan kan je wat last van bruinalg krijgen. Dat is vaak van tijdelijke aard en ik zou nu gewoon wat geduld hebben met de bak. Wel zorgen voor voldoende plantenvoeding voor je plantjes.
 
Ja ik behandel de bak alsof er nog vissen inzitten, alles staat nog aan de lampen en de pomp etc. Ik heb gisteren weer planten voeding toegevoegd. Alleen dat van de planten viel me op. Tegen de tijd nieuwe plantjes halen.
 
Zelf leg ik de planten bij onderhoudt altijd even in een emmer met wat water zodat ik rustig aan kan doen;)
 
Ik dacht dat ik snel genoeg was, maar ja was een beetje van slag van mijn visjes.
 
Daar kan ik me iets bij voorstellen hoor.
 

Terug
Bovenaan