Wat is er nieuw

bladeren verkleuren

bertgeitz

Active member
Lid geworden
12 mei 2020
Leeftijd
58
Hallo

Mijn aquarium draait nu 5 dagen en mij valt op dat aantal bladeren van planten nu al bruin worden. Ik voeg sinds kort HS Aqua Flora Carbo toe. Moet ik nu even aantal weken geduld hebben of kleuren van bladeren weer groen worden. Moet ik nog iets anders toevoegen? Heb foto's toegevoegd. Ik heb geen CO2 installatie. Ik heb licht nu op 8 uur staan. Hebben jullie nog meer tips voor mijn aquarium? Moeten er andere planten in?

Bijlagen

• IMG_20200719_132949.jpg
    IMG_20200719_132949.jpg
    77.2 KB · Weergaven: 103
  • IMG_20200719_132955.jpg
    IMG_20200719_132955.jpg
    100.2 KB · Weergaven: 110
  • IMG_20200719_133014.jpg
    IMG_20200719_133014.jpg
    102.2 KB · Weergaven: 112
Het kan zijn dat de planten boven water zijn gekweekt en daardoor verslijmen. Er zullen nieuwe bladeren aan de plant groeien die dan gewend zijn aan de onderwater situatie.

Ik zou eens flink wat bodemvoeding als capsules of kleikorrels gaan toevoegen bij de wortels, daar zullen ze van opknappen.
Zie ik links-voorin een Javavaren staan?

Ik zou eens flink wat bodemvoeding als capsules of kleikorrels gaan toevoegen bij de wortels, daar zullen ze van opknappen.
Zie ik links-voorin een Javavaren staan?
+1 !!!
Verglazende bladeren wijzen veelal op een voeding tekort. De meeste planten in onze bakken zijn moerasplanten en behoeven voeding via hun wortels. Alleen bemesting geven via de waterkolom is niet voldoende en zeker niet afdoende. Met name Echinodorussen kunnen beslist niet zonder bodemvoeding. Kleibolletjes met eventueel lateriet kunnen je hier helpen of capsules zoals hierboven aangegeven.

Ik zou zoals al is aangegeven de planten voeding bij de wortels geven maar ik lees ook dat je ze net hebt dus het kan ook best (mede) met de overgang te maken hebben.

Ik zou zoals al is aangegeven de planten voeding bij de wortels geven maar ik lees ook dat je ze net hebt dus het kan ook best (mede) met de overgang te maken hebben.

Zal van de week wel ff iets halen wat ik bij de wortels kan stoppen en dan verschil aankijken

Waarbij je er dan rekening mee moet houden dat planten, in tegenstelling tot algen, pas na enige tijd een reactie laten zien afhankelijk van de soort.

Welke tabletten kan ik het beste ophalen of zit er weinig verschil in de diverse merken/soorten?

Welke tabletten kan ik het beste ophalen of zit er weinig verschil in de diverse merken/soorten?
Zelf gebruik ik het liefst, ik ervaar ze als het meest effectief, kleibolletjes. Daarvoor gebruik ik de kleibollenmix van Aquariumbemesting.nl. Aan deze mix voeg ik lateriet van dezelfde aanbieder toe. Deze spulletjes zijn daar goedkoop verkrijgbaar.

Zelf gebruik ik het liefst, ik ervaar ze als het meest effectief, kleibolletjes. Daarvoor gebruik ik de kleibollenmix van Aquariumbemesting.nl. Aan deze mix voeg ik lateriet van dezelfde aanbieder toe. Deze spulletjes zijn daar goedkoop verkrijgbaar.

Thanks voor de tip. Zal daar ff rondkijken. Nog meer tips voor mijn aquarium? Moet ik nog meer plantjes erbij in doen pf voorlopig ff zo laten zoals het is en alles verder in laten werken de komende 3 weken.

Thanks voor de tip. Zal daar ff rondkijken. Nog meer tips voor mijn aquarium? Moet ik nog meer plantjes erbij in doen pf voorlopig ff zo laten zoals het is en alles verder in laten werken de komende 3 weken.
Of je al of niet planten wilt toevoegen is een kwestie van smaak. Wel zou ik er voor zorgdragen dat er, vooraf, kennis is van wat elke plant vraagt qua licht, CO2/bemesting. Anubias, een langzaamgroeier, vraagt overigens een wat meer beschaduwde plek.

Of je al of niet planten wilt toevoegen is een kwestie van smaak. Wel zou ik er voor zorgdragen dat er, vooraf, kennis is van wat elke plant vraagt qua licht, CO2/bemesting. Anubias, een langzaamgroeier, vraagt overigens een wat meer beschaduwde plek.

Heb wel drijfplanten dus hoop schaduw genoeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan