Bladeren


Jasper04

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2019
Berichten
172
Leeftijd
19
Hoii allemaal,

Ik heb even een vraagje over eiken- of beukenbladeren in het aquarium: ...

Sinds kort hebben wij een koppeltje a. Borelli en toen las ik op Google dat bladeren de apistogramma's goed doen. Dus ik ging verder zoeken, maar ik kom niet er niet uit😅. Kunnen de blaadjes nu, in de herfst, ook worden geplukt, hoelang moeten ze drogen, moeten ze gekookt worden en moeten ze zodra ze gaan ontbinden verwijderd worden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
 
Ja, je kunt ze gewoon van de bomen plukken, geen probleem. Goed schoonspoelen, niet koken, en even 48 uur in een emmer zetten om ze in te wateren.
 
Ik pluk ze nooit, raap ze altijd van de grond als ze net gevallen zijn. Gewoon de meeste schone/onbeschadigde eruit halen, daarna leg ik ze in een kom heet water overheen daarna gelijk afspoelen en dan het aquarium in, zakt vanzelf maar de bodem, anders in wateren. Ook andere vissen/garnalen profiteren van de bladeren
 
Bedankt voor jullie reactie!!!

Hoeven de bladeren dus niet te drogen? En moeten ze op een gegeven moment nog uit het aquarium gehaald worden of hoeft dat niet?
 
Bedankt voor jullie reactie!!!

Hoeven de bladeren dus niet te drogen? En moeten ze op een gegeven moment nog uit het aquarium gehaald worden of hoeft dat niet?
Nee drogen hoeft niet persé, als je ze maar goed schoon maakt. De bladeren die je nu plukt zijn al droog zat ;)
Je kunt ze eruit halen, of helemaal laten vergaan. Ik laat ze vergaan, en hooguit de steeltjes er een keer uit, maar ligt helemaal aan hoe strak je je bak wilt hebben. In mijn geval zo natuurlijk mogelijk, dus niet teveel netjes maken
 
Echt een topper ben je! Super bedankt, hier hebben we echt wat aan(en de visjes natuurlijk ook:oo)
 

Terug
Bovenaan