Bladluizen op waterplanten


Olliver1977

Member
Lid geworden
21 juni 2021
Berichten
7
Leeftijd
46
Ik heb nu last van zwarte bladluizen op mijn waterplanten. Kweekt als de pest... Iemand oplossingen
 
Lastig als ik dit hier lees:

 
Apart behandelen in emmer water.
lauw water met scheut afwasmiddel in een plantenspuit doen en spuiten in de vernevelstand. Daarna even intrekken
Daarna met vers water vernevelen en in schoon water. Paar keer per dag gedurende een paar dagen en luizen en nageslacht zijn dood en weggespoeld.
Dit is wel een hardcore behandeling voor de plantjes.
Hoe meer zeep je gebruikt hoe sneller de luizen verdwijnen maar is ook niet goed voor de plant.
 
Om wat voor plantjes gaat het?

Als ze het verdragen onder water houden, dan verzuipen de luizen.
 
ik heb tijdje gehad en ze weg gebrand gewoon snel over het opverlakte gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
ik krijg die rotkrengen dus maar niet weg... :-(
 
Zomaar een gek idee, kun je er geen lieveheersbeestjelarven erop zetten? Die kun je bijv gewoon bij bol.com ( maar er zullen ongetwijfeld goedkopere opties zijn) kopen. Ook beter voor het milieu en geen schadelijke bijeffecten.
 
Pistia kan je met gemak een aantal uren onder water houden, zodat de luizen verdrinken. Afspoelen onder de kraan met handwarm water werkt ook goed.

Afwasmiddel, wegbranden zijn dingen die ik niet zou aanraden want daar huist gevaar in voor je levende have of mogelijk apparatuur. Maar goed ieder zijn ervaringen natuurlijk 😉.

Gr. Ed
 
Moet je een paar guppen van me lenen?😃
 

Terug
Bovenaan