Wat is er nieuw

Bladproblemen, voedingstof tekort?

Je kan ook via Google op bio co2 zoeken en dan zie je bij foto s genoeg voorbeelden voor inspiratie.

Oke ik ga deze techniek opnieuw proberen volgens het pdfje. Wat betreft de Pokon, wat is de meerwaarde in dit verhaal.

Ik moet zeggen dat ik dit ook niet heb gebruikt maar zover ik weet zou dit het proces bevorderen. Ik gebruikte de simpelste methode met alleen gist en suiker. Dan moest ik na 6-7 dagen de fles vernieuwen.

Ik heb deze methode dus al eens eerder geprobeerd en wat mij opviel was dat de eerste 3 dagen veel gas werd geproduceerd en de laatste dagen vrij weinig. Een systeem.met een buffer lijkt mij een toevoeging. Hoe zit het met dag en nacht, heb je geen kans op overdosering of neemt het water enkel het maximale op.

Door het bakje kun je normaal gesproken niet overdoseren. Teveel aan co2 ontsnapt uit het bakje namelijk.
Het klopt dat na enkele dagen de produktie minder kan worden. Je kan ook met 2 flessen werken.

Ik had ook nog een mooi 2.5ltr jerrycan staan waat ruitenwissenvloeistof in had gezeten. Ik denk dat die wel kan doenen voor vat. Ik deed het hiervoor met enkel water gist en suiker maar als ik die pdf lees zie ik dat er ook gelei in moet. Waarom gelei?

Dat hoeft niet maar al die zaken zoals Pokon en gelei moeten ervoor zorgen dat het beter/langer werkt.
Zelf heb ik dat zoals ik al zei nooit gebruikt.

Ik heb alle waardes nagekijken. Ijzer was aan de lage kant. Ook heb ik de bio co2 weer aangesloten. Ik zie duidelijk resultaat. Planten groeien, zijn mooi groen. Ik heb het oude blad laten zitten maar als de planten wat voller zijn snoei ik ze eraf.

nDb_0ixomHYViMBJDZwS2WJL0VB06k_D.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan