Blauw- en draadalg....

Het is misschien het proberen waard.
 
Mijn ervaring met blue-exit zijn wel goed. Ik heb er overigens wel meer eraan gedaan dan alleen dit. Een nieuw filtermedium toegevoegd (purichem) en een tijdje de pompcapaciteit opgevoerd.

En verder natuurlijk goed sturen op je waterwaardes. Zorgen dat je fosfaat lager is dan nitraat en idealiter in een verhouding 1 staat tot 10.
 
Ik heb blauwalg weggekregen door de volgende stappen:
1. Verlichting terugschroeven naar 6 uur per dag
2. Zwaar verversings-regime : iedere dag 30% of 50-60% om de dag.
Na anderhalve maand was het verdwenen. Ik had middel gekocht voor het verwijderen van blauwalg maar dat heb ik niet eens hoeven gebruiken.
Dit was op een Juwel Vision 260 (260 liter). Wellicht kan het op jouw bakken nog sneller.

Toegegeven: het is veel werk maar zonder chemicali�n of een vervelende "black-out"...
 
Het is een vervelende alg en de oorzaak wegnemen is de beste methode denk ik. Er zijn ook wel mensen die dit middel hebben gebruikt en die zagen dat sommige planten hier niet zo blij mee waren. Zelf gebruik ik zoiets daarom liever niet maar ja af en toe kan ik mij voorstellen dat het wel wordt ingezet.
 
Nou, ondertussen ben ik alweer wat verder in het proces. Het Blue-Exit heeft ongeveer helemaal minder dan 0 gewerkt, weggegooid geld dus... Dat van dat stro zag er ook wel interessant uit, ga ik eens proberen misschien wel!
 
Mondeo zei:
Voor een snelle oplossing blauwalg kun je deze man benaderen. http://www.natuurvrienden-zwolle.nl/con ... heoverheij .Hij kan je een bacterieel poeder leveren wat blauwalg bestrijd,de oorzaak dien je dan evt later op te lossen.

Vooral anti bacterieel waarschijnlijk.


Blauwalg is simpel op te lossen en te vermijden.
Blauwalg krijg je door rotting.
Verwijder alle potenti�le rottings problemen en doe een bacteriekuur.
Weg blauwalg.
 
Terug
Bovenaan