Blauwalg alweer

Waarschuwingen neem ik altijd mee:) maar mocht ik kiezen voor een allinone middel dan ga ik eerst beginnen onder de voorgeschreven dosering en dan vandaar uit verder:)
 
DIT is ook een alternatief.
 
zeker Ton mooi spul :thumbs:
gebruik zelf de all-in-one van deze man in de grote bak
zeer tevreden

groet

jaap
 
Ik heb het wel in huis maar ben er nog niet mee begonnen, hoe doseer jij Jaap?
 
op de 400 liter zon 60ml per week
hangt natuurlijk of van de hoeveelheid planten de de bak bevolken
bij de aangegeven hoeveelheid op de verpakking kreeg ik problemen met het filter
ivb een te hoge ijzer concentratie
nu gaat het lekker

groet

jaap
 
Dus ongeveer de helft van de voorgeschreven dosering van 30 ml op de 100 ltr.
Ik zou op ongeveer 180 ml per week moeten toevoegen volgens de verpakking, dat is dus ongeveer 5 weken per fles van een liter.
 
klopt Ton zou als ik jouw was voorzichtig beginnen met zeg de helft van de aangegeven hoeveelheid
en even de waardes in de gaten houden (po4 no3 en fe)
althans zo heb ik het gedaan

groet

jaap
 
Ja je moet zoals met alles eigenlijk wel weten wat je doet en eerst even kijken wat er in het leidingwater zit en wat de bak zelf produceert.
Dat was ook geen verkeerde opmerking hoor Jaap ;).
 
zo ook niet opgevat hoor John :thumbs:

groet

jaap
 
Dat is ook t spul wat ik gezien had. Alleen de dosering is natuurlijk vrij hoog per week. Ik zit op 180l dus dat betekent dan iets van 40l per week. Als ik hiervoor kies dan wil ik beginnen met de helft van de dosering.
 
Ik heb inmiddels contact met backplay en de lijst is binnen. Hoe snel zou je de vissen terug kunnen plaatsen alsnik de bodem.vervangen heb?
 
Je filter verliest geen bacterien als het goed is dus dat scheelt weer. Als je heel zuinig voert zou het goed kunnen gaan en ik zou de waarden wel in de gaten houden na het vervangen van de bodem.
 
Ja dat ben ik zowiezo van plan. Zeker de eerste 2 a 3 weken kleine beetjes per dag en dan aankijken. Ga waarschijnlijk ook nog wat dingetjes bij backpay bestellen alleen ff goed kijken in informeren wat handig is. Zowiezo extra bacrerien in de bodem en filter
 
Hij kan je in ieder geval prima adviseren hierbij.
 
Zijn we volop mee bezig:) alleen nog niet besloten wat ik wil doen maar denk dat mocht ik bij hem wat bestellen dat het zeker goedkomt. Handige tips en nuttig advies:)
 
Terug
Bovenaan