Wat is er nieuw

Blauwalg, draadalg en een niet stabiel aquarium

Ik los 84 gram kaliumnitraat op en 8 gram kaliumfosfaat en dat in 2 flesjes van 500ml. Dan heb je 20 ml per 100 liter nodig van beide om met 20/2 te verhogen. Zo doe ik het al 15 jaar.
In mn 300 liter bak gooi ik dus 60ml en in de 200 literbak 40ml.

Op de verpakking en op de website van aquariumbemesting.nl staat het duidelijk uitgelegd

Vul dit schema in en je krijgt een duidelijk overzicht.https://www.aquariumbemesting.nl/nl/background-information/estimative-index/calculator

het is natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid water verversen per keer. Dus elke week moet je vasthouden aan je verversingsbeleid van de helft van het water. Als je dus minder ververst moet je ook de toevoeging erop aanpassen. Maar dat staat ook wel op de site.

Wij adviseren daarnaast om minimaal 50% water te verversen per week, of uw waterwaardes te meten en de dosering daarop aan te passen.

Houd, indien u minder ververst en dus ook minder wilt doseren het volgende als richtgetal aan; het nitraatgehalte dient rond de 10 tot 20ppm uit te komen en het fosfaatgehalte rond de 1 tot 2ppm

Dat vind ik dus juist niet duidelijk, want daar staat dit:
Zaterdag
  1. Ververs (ongeveer) 50% van je aquariumwater
  2. Voeg 120ml Makro oplossing toe aan je aquarium.
Zondag
  1. Voeg 120ml Micro oplossing toe aan je aquarium.

Dus dan van beide flesjes 120ml.

Jessicapilon, is dit dan iets wat je iedere dag toevoegd of ook per week?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan