Wat is er nieuw

Blauwe fee Neocaridina davidi var. blue fairy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Convantol
  • Startdatum Startdatum
C

Convantol

Guest
Hey,

Ik zie altijd mooie foto's van deze garnaal op het internet. Maar ik vraag me af of deze in het echt ook zo mooi blauw kleurt? Of zijn het maar enkele die mooi blauw zijn?

Ik wil geen bak met witte garnalen met een blauwe schijn 😛 Ik wil blauwe garnalen!

🙂

Net als bij elke andere soort garnalen zijn er mooie en minder mooie van kleur natuurlijk.
Gewoon eens langsgaan bij kwekers van deze garnalen en kan je ze zelf uitkiezen want als je ze bv laat opsturen via een webshop is het altijd afwachten wat je krijgt.

Hoe gaat het trouwens met de crs?

Het ligt aan de kweker hoe strak hij of zij selecteerd op kleur.

Blauwe tijgers kun je kopen in alle kleurstellingen van

Blond meestal 1 euro / st.

944844_0_82_dsc08175.jpg

Tot donkerblauw / bijna zwart ?? Euro / st.

917641_0_82_bewoners.jpg

Ik heb ze ook uiteindelijk door puur selecteren zo gekregen.

@Seabait: Heb lang 5 crystal reds overgehad van de 15. Ik had zelf 10tal kleine CR's rondlopen voor ongeveer een week.

Nu 2 dagen geleden is er een zwangere crystal red gestorve en stil aan zijn al mijn jonge crystal reds ook verdwenen. (Vandaag zag ik er max 1 en normaal makkelijk 7-8) Ben crystal red dus even beu en ga even oefenen met iets gemakkelijker voordat ik weer crystal reds koop.

Heb nu ook een testkoffer gekocht van 55 euro, ik wil deze keer dat het wel goed gaat en stripjes zijn daarvoor niet nauwkeurig genoeg.

De rest van mijn bakken loopt wel goed 😀 Juist die garnaaltjes vind ik moeilijker dan gedacht!

PS: Ik wil geen tijgergarnalen, vind deze niet zo aangenaam als de andere.

Bij mijn Blue Fairy's zit veel variatie qua kleur. Van heel lichtblauw (soms met rood) naar knalblauw en donkerblauw. Door te selecteren heb ik nu een hele hoop mooie blauwe garnalen. Degenen die ik niet mooi vind gaan naar een andere bak. Mogen ze daar lelijk zijn. 😛

Ze kweken snel dus je ziet snel resultaat van het selecteren.

Ik twijfel dus nog altijd tussen blue fairy, rode sakura's of toch crystal reds (in de hoop dat het nu beter lukt met mijn testkoffer en TDS meter)...

Denken jullie dat het echt beter zou gaan nu ik al deze tests heb met crystal reds?

Even paar daagjes over denken wil niet te snel beslissen!

Iets om nauwkeurig te testen is altijd handig natuurlijk maar geen garantie voor een succesvolle kweek helaas...

Idd testen geeft alleen een acurate weergave van de situatie in je bak.

Afhankelijk daarvan kan je de boel bijsturen tot een situatie waarin alles stabiel is.

ik heb zelf bleu fairys.

het is toch een soorteer verhaal, de ene is mooier gekleurd dan anderen...

ik heb ze bij mn crystal reds zitten en hier zit een rode gloed bij de lamp speciaal voor de crystal redjes, maar dit geeft de bleu fairys ook een prachtige rode tekening 🙂

heb nu een hoop baby's dus ben benieuwd hoe dit gaat ze kweken iig als gekken sinds laatste maand a 2 maanden 😀

ik vind ze prachtig iig

nog een bak staan hier wil ik tijgergarnalen in gaan doen omdat die toch meer blauw zijn en ander soort dusja beetje varieren 🙂

Ik heb beslist. Vrijdag ga ik om 20 blue fairies om ook bij mijn resterende crystal reds te gaan. Als deze mij goed lukken koop ik nog een bak voor de crystal reds 🙂 Eerst wat oefenen met waterwaarden en mijn testkoffer 😀

Convantol goede keuze je kunt ze in principe bij rlkaar houden kruisen niet 🙂

Als je andere bak zon beetje dezelfde waardes heeft kun je de crystal reds rustig over lateb wennen

Al hoewel zou ik de bleu fairys overplaatsen die zijn wat sterker cr reds zijn tog wat snel van slag en zwakker 🙂

Veel plezier 🙂

Ik volg dit ook even, blauwe garnaaltjes en vooral de blue fairy (omdat ie vrij makkelijk zou zijn) trekken me echt aan!

De kleuren kunnen anders overkomen door het licht boven de bak en kleur bodem.

Zou die ene foto ook niet gewoon erg gephotoshopt zijn, die waar ze zo licht en fel zijn? Of kan iemand bevestigen dat ze echt die kleur kunnen hebben?

Zou ook een combi kunnen zijn van licht zoals Erna aangeeft en een tikkeltje photoshop,heb ze bij al een aardig aantal mensen zien zitten maar hadden nooit de kleur van de foto iig.

Er staat bv ook een foto op een bepaalde site van een geweldig mooie blauwe afrikaanse waaierhandgarnaal maar moet de eerste nog tegenkomen die daadwerkelijk zo'n kleur heeft...

Siemie zei:
Zou die ene foto ook niet gewoon erg gephotoshopt zijn, die waar ze zo licht en fel zijn? Of kan iemand bevestigen dat ze echt die kleur kunnen hebben?
Ik heb er een paar die erg fel van kleur zijn. Op foto's is dit moeilijk over te brengen. Dan zou je even zelf moeten komen kijken. 😉

Seabait zei:
Zou ook een combi kunnen zijn van licht zoals Erna aangeeft en een tikkeltje photoshop,heb ze bij al een aardig aantal mensen zien zitten maar hadden nooit de kleur van de foto iig.

Er staat bv ook een foto op een bepaalde site van een geweldig mooie blauwe afrikaanse waaierhandgarnaal maar moet de eerste nog tegenkomen die daadwerkelijk zo'n kleur heeft...
415719erna_esmeijer_0_82_cr_1018.jpg

Blauwer dan deze heb ik ze nog nooit gezien.
En heb de foto niet bewerkt.
Kon het mooi op de foto zetten omdat het nog in het overwen bakje zat.

Toch leuk dat sommige mensen wel echt hele mooie gekleurde dieren hebben 🙂 die is echt heel mooi Erna

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan