Wat is er nieuw

Blauwe florida kreeft zwanger hulp aub!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquatiq
  • Startdatum Startdatum
A

Aquatiq

Guest
Heejz ik ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest,Ik zit met een dringende vraag,Mijn blauwe florida kreeften hebben gepaart een tijdje geleden al,ik haar vaker gecheckt of ze zwanger was maar niets... tot dat enkele weken geleden mevrouw alles begon uit te graven weinig eten en veel terug trok,ik kijken niets aan de hand... nu keek ik paar dagen terug zit ze helemaal vol eieren onder de staart lepelvormig en sjouwt ze heel wat eieren mee,Vrouwtje is echt hoog zwanger draagt veel eieren mee en weet dat ze bevrucht zijn,dat heb ik weten te vinden via google..

Echter zit ik met paar dingen die ik me afvraag:

Nu zijn mijn vragen:

moet ik de dame en heer scheiden van elkaar?

als de kleintjes komen die scheiden van papa en mama kreeft?

hoe ga ik te werk? ik heb veel google geprobeerd maar vind weinig informatie wat ik het beste kan doen!????

iemand tips?? die zijn zeer welkom!

Mvg Bjorn

Aquariumvissen.net - Blauwe Kreeft

Procambarus alleni, ook wel Blauwe Floridakreeft genoemd, is een echte
blikvanger in het aquarium. Deze grote kreeft heeft een opvallend blauwe kleur
en ...
www.aquariumvissen.net/blauwe_kreeft.php

Voortplanting
De voortplanting is een heftige bedoening, het mannetje legt het vrouwtje op de rug waarna de paring plaatsvind. Hierna legt het vrouwtje eitjes die ze zelf bevrucht met het bij de paring opgeslagen sperma. Dit proces kan weken duren. De eitjes (50 tot 100 stuks) komen pas na een week of vijf uit. De jongen blijven maar kort bij de moeder en zorgen al snel voor zichzelf. Zorg ervoor dat de jongen snel overgezet kunnen worden naar andere aquaria want als ze iets groter zijn worden ze al snel agressief naar hun soortgenoten.

Heejz Bertus nog bedankt voor de hulp en informatie! Ik ben er helaas niet aan toegekomen je eerder te antwoorden dus alsnog bij deze heel erg bedankt! De zwangere dame is goed zwanger draagt veel eitjes,toch eet ze af en toe zelden wat,en verplaatst ze zich snel en schuuw,ik heb veel schuilplaatsen gemaakt erbij en ze is er blij mee!Volgens mij worden het veel kleintjes dit is me eerste keer dat ik ze zelf kweek en informatie is altijd welkom! En mensen uit limburg omgeving maastricht die belangstelling hebben en voor niets een paartje willen hebben,stuur me een bericht,ik kan ze als ze er zijn helaas niet houden en ga ze weg geven...
Mvg Bjorn

Nee ,dank je, Bjorn, voor mij geen kreeften.

ik wachten en maar elke dag kijken,onverwachts is ze bevallen! de eitjes waren opeens weg,maar de kreeftjes zijn zo klein het onmogelijk is een foto te maken ervan met mijn camera's! ze vangen word ook moeilijk zo.... Mvg Bjorn

Heejz vandaag wilde ik het intern filter schoonmaken en zie ik op de bovenste filterwatten de witte wat bij het juwel rekord maand setje zitten allemaal baby kreeftjes,Als ze daar zitten,lijkt het mij dat ze er overal in zitten wat moet ik nu doen?

De filter sponzen eruit halen en tijdje in het aquarium leggen/uitspoelen?

Het filter uitschakelen en een filter stekker pompje gebruiken zolang?

Ze moeten toch het filter uit!?

Ook al spoel ik de filters uit zitten ze toch in de filter behuizing?

Van iemand me helpen aub?

Mvg Bjorn

ik zal thuis eens navragen mijn moeder wou graag blue florida kreeften.

wel leuk dat je kleintjes hebt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan