Blauwe Florida kreeft


A

Austin

Guest
Ik heb eergisteren een blauwe kreeft gehaald.
water gestest alles is goed alleen nu is mij vraag hoe weet ik of me kreeft dood is ? of aan het vervellen is ? hij beweegt helemaal niet meer en net wel en kom er om 15:00 achter dat hij op zijn rug licht en 15:30 is hij gestopt met bewegen tussen door bewoog hij nog is mijn kreeft dood of aan het vervellen
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    203.5 KB · Weergaven: 161
Ik ben geen expert maar ik vindt het er niet als vervellen uitzien. Als je hem rechtop zet zit er dan ook niks van leven in? Ik heb dit bij mn cpo vroeger nooit gezien maar wacht even op leden die er mss meer kijk op hebben.
 
Bewegen de monddelen nog? Als ook die niet meer bewegen is hij dood vrees ik
Maar het ziet er niet goed uit, ik zou hem eens voorzichtig omdraaien kijken of hij nog reageert.

Een vervelling zou normaal gezien niet zo lang mogen duren, dat lijkt het mij dus niet te zijn. Tenzij er iets is misgegaan tijdens het vervellen.
 
Mijn kreeft lag toen ik vandaag thuis kwam op zijn zij. Ik heb hem geprobeerd rechtop te zetten maar er zat geen beweging in. Ik heb hem uit de bak gehaald om te controleren. Hij is nog helemaal in tact dus lijkt mij geen vervelling. Hangt nu in een zakje in het water maar nu een uur verder nog geen beweging.
Was jouw kreeft uiteindelijk overleden?
 

Bijlagen

  • C2C19D93-7C96-439D-91EC-7B447A39E0E3.jpeg
    C2C19D93-7C96-439D-91EC-7B447A39E0E3.jpeg
    256.2 KB · Weergaven: 113
  • 9F12C13C-D41A-401A-AC8D-F03EC01843A3.jpeg
    9F12C13C-D41A-401A-AC8D-F03EC01843A3.jpeg
    199.6 KB · Weergaven: 152
Austin is al lang niet meer online geweest dus ik vrees dat die niet zal reageren. Ik had hem zelf gewoon in de bak gelaten denk ik want in een zakje geeft misschien ook weer extra stress.
 
Bedankt voor je reactie. Normaal laat ik het ook altijd liggen hoor maar nu wist ik 99% zeker dat hij dood is. En dode beesten in het aquarium laten liggen is ook weer een risico. Maar mocht het een vervelling zijn wilde ik het ook niet weg doen, snap je?
Helaas nog geen enkel teken van leven gezien dus denk ik dat hij helaas niet ouder is geworden dan 1,5.
 
Ja jammer maar goed ook dit hoort bij de hobby.
 

Terug
Bovenaan