Wat is er nieuw

blauwe garnaal tussen CR/CB

• Onderwerp starter Onderwerp starter grox
  • Startdatum Startdatum
G

grox

Guest
Tussen de jonge aanwas vond ik vandaag een apart garnaaltje die een beetje een blauwe waas over zich heenheeft. Hij komt uit Een gemengde groep met CR/CB. Komt dit vaker voor? Uit deze bevalling zijn nog een paar mooie jongeren gekomen waaronder een snowwhite en een golden bee. Die krijg ik alleen niet op de foto.

_8uoghk-_O9thpAGFCVchCuZJJGfTC_6.jpeg

_8uoghk-_O9thpAGFCVchCuZJJGfTC_6.jpeg

Als ik snel kijk vind ik, naast deze, nog 2 van deze garnalen met een blauwgroene waas over zich.

waarschijnlijk heb je F1 crystal red/black,
dan krijg je dat

Dat is een schitterend beestje!
Klopt wat John aangeeft,je hebt garnalen die F1 zijn en iets met het taiwan gen hebben zodat je dus mooie verrassingen tussen de nakweek kan verwachten zoals je merkt.

Wat is dat voor bodem in je bak?

Dank voor jullie reacties! Ik had eerder akadama, maar daar zag ik met de oude garnalen nooit jongeren. Tijdens de verhuizing zijn bijna alle, op 1 na, doodgegaan. De rommel tussen de bodem was helemaal omgewoeld.

Water opnieuw gebruikt, deels vers water, nieuwe bodem en paar weekjes gewacht en toen deze CB en CR opgehaald. Hij, de kweker, had inderdaad ook veel bluebolt en kingkong garnalen zitten en dit waren SS en zelfs SSS die ik mee mocht nemen. Groepje van 30 gekocht, mijn ene erbij samen met dat gewenningsspul (geel blokje) en ik heb nog geen uitval meer gehad. Sterker nog heel veel zwangeren en jongeren! Eindelijk kweken ze bij mij ook! Dure bodem, maar werkt dus wel erg goed!

Dit is de bodem die erin zit.

2jazw5z.jpg

Eentje nog van een snowwhite of golden bed.

2dv62bb.jpg

Ik vind zelf de bodem niet mooi maar belangrijkste is idd dat het goed werkt.
Wist je trouwens niet dat je garnalen had gekocht met het taiwan gen? want deze zijn over het algemeen toch een stukje duurder dan gewone crs en b's...

grox zei:
de kweker, had inderdaad ook veel bluebolt en kingkong garnalen zitten en dit waren SS en zelfs SSS die ik mee mocht nemen.
John geeft dit antwoord? 😛

Pff gaat weer lekker met me! :stom: krijg jij ook nog Thomas als je zo oud bent! 😀 😉

Haha...ik heb ze bij een thuiskweker via marktplaats. Ik kreeg er wel 35/40 mee, voor een euro per stuk. Hij wilde van deze groep af en had er nog heel, heel veel. Heel vriendelijke man, hij vertelde dat ze zelfs uit Rotterdam kwamen om op te halen. Is toch dik 175km rijden.....

Waarom vind je de bodem niet mooi? Ik vind de kleuren juist mooi afsteken. Ik vond dat rode akadama nooit zo bijzonder mooi. Ik wist idd niet dat dit eruit naar voren kon komen.
Vind ze wel erg mooi en hoop dat ze groot worden!

Vind de bodem zo grof maar vind ik van Akadama ook trouwens.
Goeie deal idd.
Zeker hopen dat ze groter worden en nog meer variaties geven zoals panda en kinkong bv.

had mij ook gewaarschuwd als die man ze nog had!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan