Blauwe garnalen

V

Vera

Guest
Ik wil graag in mijn guppy opkweekbakje blauwe garnaaltjes gaan houden maar nu is mijn vraag eten de garnalen baby guppen? En kunnen ze met appelslakken, posthoorn slakken en zebraslakken samen?
En welke soorten (blauwe) garnalen zijn er allemaal en welke raden jullie aan?
Verdere informatie over het geschikt maken van de bak voor de garnalen is ook welkom.

20181022_200359.jpg
 
Van vuurgarnalen zijn ook blauwe varianten bv.
Als de baby guppen wat groter zijn zullen ze de garnalen opeten maar andersom niet hoor en de slakken zijn helemaal geen probleem.
De planten die er staan zou je beter uit de potjes halen en doe je er nog een plukje mos bij ben je klaar want vuurgarnalen en varianten zijn niet zo lastig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Van vuurgarnalen zijn ook blauwe varianten bv.
Als de baby guppen wat groter zijn zullen ze de garnalen opeten maar andersom niet hoor en de slakken zijn helemaal geen probleem.
De planten die er staan zou je beter uit de potjes halen en doe je er nog een plukje mos bij ben je klaar want vuurgarnalen en varianten zijn niet zo lastig.

De guppen gaan eruit zodra ze groot genoeg zijn om bij de rest in te kunnen dus ze blijven niet tot ze hun volwassen grote hebben in dit bakje.
Wat voor mos vinden ze het fijnste?
 
Eigenlijk kan je het beste de baby guppen gewoon in het bakje bij de ouders laten,als je zorgt voor beplanting aan het oppervlak kunnen ze daarin schuilen.
Zullen er nog wel wat opgegeten worden maar zo blijven de sterkste en dus gezondste over.

Maakt niet zoveel uit welke mos,simpel javamos is al goed bv.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Eigenlijk kan je het beste de baby guppen gewoon in het bakje bij de ouders laten,als je zorgt voor beplanting aan het oppervlak kunnen ze daarin schuilen.
Zullen er nog wel wat opgegeten worden maar zo blijven de sterkste en dus gezondste over.

Maakt niet zoveel uit welke mos,simpel javamos is al goed bv.

Ok top dankje
 
Ik zou zoals John ook al zegt de Guppen gescheiden houden. Levermos is ook een leuk en makkelijk mosje dat je goed kan opbinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vera
Terug
Bovenaan