Wat is er nieuw

Blauwe tetras meer toevoegen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dannysluierstaart
  • Startdatum Startdatum
D

Dannysluierstaart

Guest
ik heb een schooltje blauwe tetras van 5 maar nu zwemmen ze niet altijd bij elkaar ik hoorde dat het schooltje te klein is, mijn vraag is als ik er meer bij koop gaan ze dan bij elkaar zwemmen of worden de nieuwe niet geaccepteerd??

Alle tips welkom!

Danny

Ze worden wel geaccepteerd maar zullen alsnog niet bij elkaar zwemmen.

Er zijn maar enkele vissoorten die echt scholen (hemmigramus bleheri bijvoorbeeld)

Oke dus het hoort zo dat ze gewoon hun eigen gang gaan? Dus het heeft geen voordeel voor de vis als ik er meer bij koop?

In de natuur scholen ze ook niet (in tegenstelling van wat veel mensen denken) vissen scholen maar om 1 reden: om niet opgevroten te worden als er gevaar dreigt want een eenling valt niet op in de massa

Oke dus het hoort zo dat ze gewoon hun eigen gang gaan? Dus het heeft geen voordeel voor de vis als ik er meer bij koop?

Bij heel veel "scholen" visjes wel ja, groepsvisjes is een beter woord.
er moeten vaak wel soortgenoten zijn omdat ze anders schuw worden, maar ze gaan niet scholen als er soortgenoten zijn..... als je begrijpt wat ik bedoel :juggle:

In de natuur scholen ze ook niet (in tegenstelling van wat veel mensen denken) vissen scholen maar om 1 reden: om niet opgevroten te worden als er gevaar dreigt want een eenling valt niet op in de massa

Nou ik heb de Espei in de 80cm en daar scholen ze erg mooi zonder andere of grotere vissen die ze angstig kunnen maken. Ik denk dat er best soorten zijn die echt scholen maar lang niet allemaal inderdaad.

😀:thumbs:

Lijken wel sardientjes in een blikje 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan