Wat is er nieuw

blauwe tijgergarnaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter ronrijn
  • Startdatum Startdatum
R

ronrijn

Guest
Terugkomend op mijn vorige topic "garnalenfamilies",ik heb het toch goed begrepen dat blauwe tijgers en vuurtjes NIET met elkaar kruisen h�?

wat is de gangbare prijs voor de blauwe tijgers en heeft iemand gehoord van de garnalenzolder in Alkmaar of hier ervaring mee?

Ik heb ervaring met de zolder in Wassenaar top gozer met top garnalen!

Blauwe tijger is inderdaad een hele andere familie en hebben ook een ph verlagende bodem nodig zoals: Akadama

Dat wist je al?

Niet alle blauwe tijgers zitten op PH bodem , vraag waar je eventueel de garnalen wilt kopen op welke bodem ze zitten, zodat je de bak kunt aanpassen . Want de tijgers worden zowel op PH bodem als op ( vaak ) wit grind gehouden .

Ja klopt even navragen

Maar ze schijnen toch echt harder te kweken op ph verlagend bodem

Tsjah maarja, een kweker die wilt doorgaans kweekresultaten, dus als het bij hem/haar al goed gaat waarom dan veranderen? Never change a winning team 😉

Als het goed gaat op kraanwater en normale bodem zou ik zeggen doorkweken zo maak je een sterke stam die natuurlijk geschikt is voor voor ons normal water en bodem!!!

Wit grind? Ik heb een bodem van zwart afgerond grind, zou dat niet kunnen?

Ik weet niet of die zolder in wassenaar dezelfde is, zou ik moeten navragen.

Ok duidelijk, ik zal moeten vragen hoe hij ze kweekt wat betreft ph waardes.

En de gangbare prijs? iemand?

Ben bang dat je ze op zwart grind , niet gaan zien hoor , zou zonde wezen . Heb ja al gekeken naar de rode tijgers dan , oeps oh nee je wilde blauw ;-)
Gangbare prijzen zijn tussen 3 en 7 euro ofzo afhankelijk van de kleur blauw .

Zelf heb ik ze op uitgewerkte akadama zitten , maar heb een bak met wit grind klaar staan om de groep te splitsen .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan