Blauwoogjes

  • Onderwerp starter ValerieWerbrouck
  • Startdatum

V

ValerieWerbrouck

Guest
Ik heb 3 maand geleden aquarium opgestart van 37l en daar waren mijn eerste bewoners na paar weken, blauwoogjes en dan nog een andere oranje schoolvis. Gisteren was ik hem aan het kuisen en dan zag ik een minivisje achteraan in vakje van filter. Uitgevist en plots zag ik er doodgewoon een rondzwemmen, deze was wel iets groter en donkerder. Is het dan zo makkelijk om blauwoogjes te kweken?
 
Yup: Bij voldoende beplanting en voeding gaat dat helemaal vanzelf :)
 
Ondertussen al weer een mini gevonden in de uitlaat van filter, blijkbaar zit er een klein recht streepje in waar ze door kunnen, wel een ganse opdracht om die te pakken te krijgen. Hoeveel eieren per keer en is het dan vooral op / in de planten?
 
Ik heb er zelf een stuk of 10. Toen ik een Anubias verhuisde naar een andere bak, vond ik later in die bak een jong. Daar moet een eitje tussen de wortels gezeten hebben. Die Anubias was maar 1 van de vele uit de bak waar hij uitkwam, dus er zijn gegarandeerd meer eitjes geweest. Volgens mij is er niet echt sprake van "per keer", maar zijn er in een goed doorvoede school altijd wel dames die wat te leggen hebben en mannetjes die bereid zijn te "assisteren".
 
Ja, ze kweken makkelijk, was bij mij ook zo. Ik had op een gegeven moment 13 jongen in verschillende leeftijden. Er zijn er nu nog 4 van over.
 
hoe komt het dat je er maar 4 meer hebt?
 

Terug
Bovenaan