Wat is er nieuw

Bloemknoppen in Barclaya longifolia

• Onderwerp starter Onderwerp starter John Muller
  • Startdatum Startdatum
J

John Muller

Guest
Ik had 2 bloemknoppen in mijn Barclaya longifolia. Deze zijn niet open gegaan en af gevallen. Kan dit kwaad voor de plant of had ik tijdig de knoppen zelf moeten verwijderen. :S

Gr. John.

Een prachtige solitair die niet al te zwaar belicht mag worden aangezien de kleur dan minder wordt. Slakken moeten er vandaan gehouden worden want de plant is zeer gevoelig voor slakkenvraat. Aan de bodem wordt geen eisen gesteld. Een regelmatige waterverversing is aan te bevelen. Als de plant veel bloemen heeft wordt hij wat kleiner.
De vermeerdering vindt plaat dmv zaden.

Geweldig Bertus, je hebt AquaVISie gekopieerd en de vraag niet beantwoord, maar je bent in ieder geval weer de eerste die reageert :petjeaf:

Bertus, dit had ik zelf ook al gelezen, maar toch bedankt. Maar weet iemand een antwoord op mijn vraag. Ik heb al gegoogled :computer: maar kan niet echt een antwoord vinden. Wie helpt me want de plant begint al minder te worden. Ik hoop dat hij weer bij komt want het is echt een mooie plant, mooi van vorm en kleur. :help:

Gr. John

pontius1991 zei:
Geweldig Bertus, je hebt AquaVISie gekopieerd en de vraag niet beantwoord, maar je bent in ieder geval weer de eerste die reageert :petjeaf:

Ja,en Zonder te vragen,he.

En ik ben snel, Als ik er ben.

Kan zijn ,dat de stelen afsterven, en later weer opkomen,he.

Ivo, bedankt aan dit antwoord heb ik wat. Heb het artikel gelezen. Misschien is dit wel aan de hand want ik had de plant enkele weken terug verplant omdat hij te dicht voor de ruit stond en te groot werd.

Gr. John. :petjeaf:

Weer nieuwe bloem. Deze keer komt hij boven het water uit. De andere knoppen vielen af voordat ze boven waren.

392652johnmul_0_82_img_0046.jpg

986963johnmul_0_82_img_0047.jpg

898126johnmul_0_82_img_0051.jpg

Ik hoop dat hij verder open gaat dan zullen foto's gelijk volgen. :foto:

Mooi zeg :smitten:

Niet de scherpste foto, maar zo zou hij moeten worden:

627231lombok_0_82_img_2251.jpg

Hoi Lombok, is deze bloem in je eigen bak of van internet. Zo ja, heb je er ook zaad van gehad. Ik hoop dat die bij mij zaad opbrengt en hem proberen te vermeerderen. Dit zou ik super gaaf vinden.

Dit is een foto van de barclaya in mijn vorige bak (rio400).
Heb hier tientallen bloemen in gehad. De ene kwam wel tot bloei terwijl de andere knop maar tot de helft van de bak kwam.

De zaden zien er een beetje uit als van een paardebloem. Ik heb deze echter nooit verzameld om deze verder op te gaan kweken.

Ongetwijfeld een van de mooiste planten die ik in mijn bezit heb gehad.

587711lombok_0_82_img_1186.jpg

681298lombok_0_82_img_1721.jpg

Lombok, dit is een mooie compacte plant. De plant bij mij heeft veel langere stengels en bladeren, totaal 50 tot 60 cm.
Ik heb het topic van jouw bak eens door gebladerd. Super mooie bak met nog mooiere vissen. Persoonlijk hou ik niet van discussen, gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak. Werd het forum hier ook saai.
Ik blijf dit volgen. :smitten:

Mijn Barclaya heeft inmiddels 4 bloemknoppen gehad en zijn allemaal niks geworden. Een knop heb ik open gemaakt en er zat een hele boel vruchtvlees in met kleine pitjes (zaadjes?) in. Ik ben ze aan het drogen en kijk later of het wat gaat worden met zaaien.
Maar door de bloem knoppen heeft de plant zeer veel geleden en is bijna helemaal weg. Ik laat het restant staan en hoop dat hij weer uit loopt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan