Blue Dream garnalenbakje (Lex)


Zijn weer een maandje verder met het bakje , de eerste kleintjes zijn ondertussen al lekker gegroeid en een tweede groep kleintjes is ook geboren en er loopt ook alweer een zwanger vrouwtje rond voor geboortegolf nr 3...dus gaat lekker !
Wel is het zo dat ik bomvolle vrouwtjes zie maar toch maar een stuk of 8 jonkies tel na een worp ( als ik het zo mag zeggen ) je zou zeggen dat er 20+ baby's in het vrouwtje zitten maar toch groeit niet alles tot een jong garnaaltje....zit er dan toch onbevruchte eitjes tussen ?

Hier dan een foto van de eerste kleintjes welke al een kleine cm zijn :
1k0.jpg


Overzichtje van de bak:

1k0.jpg


Omdat de Drijfplantjes een beetje weggekwijnd waren een bosje Braziliaanse klimop boven los in de bak gedaan.
 
Hier hou ik ook altijd veel minder kleintjes over dan het aantal eitjes wat je ziet. ik denk dat een deel het ook niet overleefd want ja dit is mij ook al wel opgevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Wel jammer toch, zou ook niet weten waarom dat zo is en zou graag weten wat ik beter zou kunnen doen om meer kleintjes te laten overleven dan 6 van de 20/25 eitjes.

Voor de rest gaat het goed met een groepje hoor !! kleuren mooi blauw, en zitten nu al verschillende generaties in.;)
 
Geef je ze eten in poedervorm Lex? Ik geef ze Bacter AE en shrimp baby van GG. Ik heb recent zeker 25+ Blue Dreams grootgebracht en mijn Green Jades worden er ook steeds meer. Bij beide heb ik niet het idee dat er veel van de eitjes niet tot kleine en daarna grote garnalen groeien.
 
Nee geef niet specifiek vaak poeder eten het enige wat ik heb is Detonation vacine ( podervorm ooit eens voor CR gekocht) voor de rest eten ze met de pot mee.
35g-shrimp-seed-auxin-detonation-vacine-for-young-shrimp-growth-quickly-and-health-beautiful.jpg
 
Dat spul is ook goed voor de overlevingskans als ik de verkoper mag geloven. Ik gooi daarvan echt maar een klein beetje van het schepje erin. Dit wissel ik dan af met het normale voer. De volwassen garnalen eten deze poedervorm ook namelijk.
 
Iedereen eet ervan ja ( ik niet hoor:DD) 1x per week krijgen ze het.....
 
Even een maandelijkse update, eigenlijk niet zoveel te melden :DD 1 x per een waterwissel en om de dag of hoe het uitkomt wat voer, niet veel werk zo'n bakje....:)
Omdat het een fotoalbum is toch ff wat plaatjes van de hele familie, ben ondertussen de tel kwijt maar gok op een 30 zichtbare garnalen + wat iniminispul.
Hier een foto van de familie:
1k0.jpg


En ja meer leden onderweg....
1k0.jpg
 
Mooi om te zien dat ze het goed doen Lex.
 
Tijdje geleden alweer, de garnalen doen het goed zie geen uitval en de groep wordt steeds groter...
Bakje zelf is wel een soort oerwoud geworden, en in de bodem zit wat draadalg maar het maakt de garnalen zo te zien niet uit.
k1.jpg
k2.jpg
k3.jpg
k6.jpg
k99.jpg
 
Mooie garnaaltjes Lex en leuk dat je een update post.
 
Mooie garnaaltjes Lex en leuk dat je een update post.
Daarom zitten we ook op het forum, om de ervaringen verhalen en foto's ed. te delen, en te lezen van anderen....is ook een deel van de hobby.;)
 
Even een update van het bakje, ging niet zo lekker de kleintjes werden niet meer groot en het bakje rook ook een beutje, denk dat de bodem niet lekker meer was...was ook erg vuil.
Dus vandaar even het bakje ondersteboven gezet, schoongemaakt en gelijk enkele minder mooie garnalen uitgeselecteerd.
Oud:
bak1.jpg

Schone start:
bak2.jpg

Heb nu een groepje van 20 over+3 mini.
bak.jpg


Bakje voorzien van een nieuwe bodem ( zand) , de nog goede bestaande plantjes en het filter voor de bacteriën terug, hopelijk met deze verse start een nieuwe puls voor de beestjes.
Even een fotootje hoe het geworden is nu.
bak7.jpg


De geselecteerde garnaaltjes:
bak4.jpg

bak5.jpg

bak6.jpg

bak3.jpg


Vindt dat ze op het zand mooier uitkomen kwa kleur, zeker met de trappelende blauwe voetjes...
 
Dat staat er weer fris bij. Gaat dat wel goed met de bacteriën zo (nitriet)? Heb jij die drijfplantjes met een speciale reden voor de garnalen of gewoon omdat het mooi is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Zuinig voeren is nu wel belangrijk en waarden monitoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Dat staat er weer fris bij. Gaat dat wel goed met de bacteriën zo (nitriet)? Heb jij die drijfplantjes met een speciale reden voor de garnalen of gewoon omdat het mooi is?
Idd. veel meten en verversen als de nitriet komt, zit een gebruikt filter in en heb ook wat bacteriën toegevoegd.
Deze plant kan ook in de bodem, maar ik doe het zo als drijfplant.....is ook een snelgroeier en daarom ook goed bij een opstart.
Tevens vinden de garnalen het leuk om erin te hangen.:giggle:
 
Wat rook jij dan precies Lex voor geur? Ik ruik mijn bak ook een beetje het ruikt een beetje naar natte bosgrond. Maar dat hoort niet begrijp ik? Ik heb wel een extreem reukvermogen heb ik van anderen begrepen. Ik ruik dingen soms van heel veraf heel precies. Ik irriteer me er dan ook aan soms als ik er pal naast zit.
 
Beetje lastig omschrijven, maar een beetje als als stilstaand slootwater/modder net alsof er wat legt te rotten...misschien heb ik teveel gevoerd/verkeerde bladeren, of te weinig ververst, denk ik.
Het .de bodem stonk pas echt toen het water eruit was.
 
Een aquarium heeft altijd een bepaalde geur als je erboven snuffelt maar echt rotting vindt ik dat niet.
 
Vandaag de waardes gemeten, nitriet 0 en de rest van waardes ook hetzelfde alleen de Us was iets opgelopen van 620 naar 660.
Nu even om de paar dagen de Nitriet meten, en kijken of de Us niet verder oploopt, hou de Neo's het liefst rond de 600 Us.
 
Mooie opknap beurt Lex. En mooie garnaaltjes heb je ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Ik denk dat de garnalen de nieuwe bodem/inrichting toch waarderen, waar ik eigenlijk zag dat er een stop was gekomen kwa nieuwe aanwas zie ik nu de laatste tijd steeds meer kleintjes.
Een favoriete plaats is het drijfplantje.:)

vlieg1.jpg


Kiekeboe....ook de grote vinden het een chill plaatsje...
vlieg2.jpg


Eigenlijk zijn het wel speciale garnalen, denk dat ik de eerste vlieg etende soort heb......
vlieg3.jpg
vlieg4.jpg
 
Als ze eenmaal bloed hebben geproefd dan zijn de rapen gaar dus de volgende keer dat je met je hand in de bak onderhoudt wil doen.....................................:help:
 
Nou nog 1 foto dan....
Ik ben groot en jij bent klein.....
gk1.jpg


Zitten zo denk ik 20/30 jongen in, nog nooit zoveel overlevers gehad....:))
 
Ontzettend mooie garnaaltjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex

Terug
Bovenaan