Wat is er nieuw

Blue Dream garnalenbakje (Lex)

Zou voor habrosus gaan, zijn leuke rustige visjes en kunnen prima bij garnalen. Ook jagen ze niet actief op jonge garnalen, deze lopen er hier af en toe overheen.
Oké, dank voor je berictht. 👍
Las dat jij deze Habrosus ook had in je garnalenbakjes en zelfs ook jongen had dat is ook leuk !

Even ook omdat een fotoalbum is een overzichtsfoto van de bak.
4.jpg

Omdat ik gister wat afleiding nodig had en ook het bakje toch aardig wat draadalg en ook heel veel planaria in rondkroop het bakje heb ik (letterlijk en figuurlijk) het bakje ondersteboven gegooid.
De goede planten er uit de rest+bodem met ontelbare planaria weggegooid.
De garnalen uiteraard niet, wel opvallend was bijna geen oudere of hele jongen garnalen..........misschien toch door het ongedierte in de bodem ?
Wel ongemerkt nog een stuk of 40 die dan wel weer mooi gedekt waren van kleur maar allemaal redelijk klein.

De bodem dus eruit, had alleen nog filterzand thuis liggen dus dat maar gebruikt en met het oog op misschien een klein groepje corry's erbij geen verkeerde keuze denk ik.

Toen ik bezig was dacht ik oja foto's, dus 1 foto van de afbreekfase en 1 van hoe het bakje ( nog een beetje kaal ) er nu bij staat.
Heb een mooie pluk Anubias in het midden, een Cryptho soort aan de linkerkant en rechts een bosje snelgroeiers uit de grote bak.

1000041818.jpg
1000041823.jpg

Druk bezig geweest Lex.

Sinds vorige week wat nieuwe bewoners geïnspireerd door @blubgup die deze ook heeft.

Het zijn 8 stuks Corydoras Habrosus, jonge visjes nog........... al is de een groter dan de andere, zou leuk zijn als daar ook in de toekomst nageslacht van komt.
Ze gaan (tot nu toe) goed samen met de Blue Dream garnalen, deze zijn geheel niet bang en zitten naast elkaar en zag er zelfs 1 die rustig bovenop een Corry zat....🤣

1000042091.jpg
1000042093.jpg
1000042094.jpg
1000042095.jpg

Updatje van deze bak, wat meer aankleding in de bak gedaan.
Een mini anibias in het midden op het hout, een mos-soort waar van ik de naam niet weet links en een taiwan (nog wat plantje ) rechts in de bak om er een beetje meer jungle van te maken.
Met de garnalen gaat het goed zijn niet bang voor de Corydoras Habrosus, waarvan er nu nog 7 zijn, eentje was overleden.
Wel jammer dat ik er niet meer had genomen 10 stuks zou makkelijk gaan denk ik.
Overzicht foto hoe het er nu bijstaat.

1000042829.jpg

Lijkt eerder levermos idd. zo op de abeelding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan