blue fairy garnalen kweek stagneert


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
hallo ik heb een juwel lido 120 met blue fairy garnalen. heb er nu ongeveer 1000 tot 1500 zitten maar wat mij nu is opgevallen is dat sinds een week of 2, 3 dat ik geen zwangeren garnalen meer heb

ik gebruik gewoon kraan water

no2 is 0
no3 is 25-50
 
Soms heb je een periode dat er weinig tot geen nakweek is bij garnalen.
 
Klopt wat John zegt en heeft soms verschillende oorzaken.
Zou in jouw geval de groep wat uitdunnen want zijn er best veel dus misschien zorgt dat voor de stagnatie bv.
Heb je foto's?
 
heb momenteel geen foto's

ben er al aan het verkopen maar helaas is het een slechte gradatie heb deze bak zon driekwart jaar geleden gekocht toen was die heel erg onderkomen garnalen gingen wel super ik heb beetje bij beetje de bak op orde proberen te krijgen maar helaas nog steeds niet klaar.

ze staan nu te koop voor 50 cent per stuk
 
Dat zijn ze misschien ooit geweest maar zo zou je ze nu niet meer mogen noemen eigenlijk :juggle:
 
Nee dit is vrij slechte nakweek en deze zou je eigenlijk niet meer zo mogen noemen.
 
Gewoon als voergarnalen verkopen, 1 schepnet vol voor 5,- ben je ze zo kwijt, want zelfs €0,50 vind ik schandalig duur voor deze garnalen
 
Heb je ook een foto van de goed gedekte garnalen qua kleur? ik las dat je er heel veel hebt en mag toch aannemen dat er ook veel wel mooi van kleur zijn.
 
Er zijn er die nog wat blauwer zijn maar niet zo heel veel. Ik vind het lastig de juiste prijs voor deze te zoeken.

De dwerg Japonica verkoop ik voor voor 25 cent


Maar even nog een andere vraag ik heb van JBL Ph verlagende bodem

Maar ik krijg mijn ph niet onder de 7.6

Waterwaardes
Kh 1
Gh 5
Nitraat 10mg
Nitriet 0
Tds 110
 
Die van JBL zijn naar mijn ervaring ook niet de de beste bodems maar sinds wanneer heb je deze en met wat meet je de waterwaarden?
Voor vuurgarnalen is die ph wel prima trouwens hoor.
 
Ik hen deze nu 5 weken er in van te voren deed ik met druppel testen maar kwam ik ook op 7.5 uit dit trok ik in twijfel omdat kh 1 Is en gh 5 toen heb ik een digitale Ph meter gekocht en ge eikt die gaf nu 7.6 aan

Druppel test is nu ongeveer 1 jaar oud
 
Dan zal de uitslag wel goed zijn en na 5 weken mag je ook wel verwachten dat de waarden in orde zijn.
Hier kreeg ik de ph ook niet laag genoeg met deze bodem en ben overgestapt op die van Dennerle en Glasgarten enviroment soil.
 
Okr dan ga ik dat ook doen hoe zie ik dat de Ph on bijna alle ballen 7.8 7.9 Is
 
oke dan scheelt dat weer.

er kunnen nog wel meerdere vragen komen in de loop van tijd. ben sinds 3 maanden begonnen met kweken omdat ik het super leuk vind maar dan merk je pas het verschil tussen gewoon een bakje met garnalen wat dan met geluk goed draait en als je er meerdere hebt.

ook het uit selecteren vind ik soms vrij lastig met name de mannetjes zijn vaak slechter van kleur maar je hebt ze wel nodig hoeveel mannetjes heb ik minimaal nodig per vrouwtjes
 
Met zoveel garnalen. zou je bloed moeten verversen.
Dan dat ze gelijk goed op kleur zijn.

Als je blijft uitsorteren , dan weer met dezelfde , komen de fouten terug.
 
oke maar bertus is het dan niet handiger om gewoon een nieuwe kweek groep aan te schaffen en dan met die opnieuw beginnen
 
Welke ph waarde haal je met Glasgarten enviroment soil.
Heb even geteld de JBL verlaagt maar met 0.3 de Ph
 
Welke ph waarde haal je met Glasgarten enviroment soil.
Heb even geteld de JBL verlaagt maar met 0.3 de Ph
In mijn nano bakje kom ik met deze bodem uit op Ph 5.8 nieuw, en na een halfjaar 5.9
 
oke ik heb ook een 30 liter bak dus dat moet lukken
 
Maar nogmaals,je huidige ph waarde is prima voor vuurgarnalen en zullen ze met zo'n hele lage ph juist doodgaan.
 
John heeft gelijk denk ik en ik zou er nu geen andere bodem indoen voor de Neo s.
 
oke ik heb ook een 30 liter bak dus dat moet lukken
Vergeet niet dat ik in die bak Caridina panda heb zitten en geen vuur garnaaltjes, mijn Neocaridina heb ik ook op een PH van ongeveer 7 zitten.
 
sorry voor de onduidelijkheid de ph verlagende bodem is voor mijn crystal reds

mijn neon's zitten nu op 7,8 tot 8 (gewoon leiding water)
 
Lagere gradatie cr wordt vaak wel op een hogere ph gehouden en gekweekt dus het ligt eraan waar deze vanaf komen.
 
20181115_164842.jpg


Deze zijn toch redelijk
 
Zijn mooie garnalen hoor.
Is niet zo goed voor het element dat het in de bodem steekt trouwens,kan je het beter wat schuin hangen als het in de ho0gte niet past.
 
Dat zijn inderdaad leuke garnalen hoor.
 
element hangt net op de bodem ik ga binnen kort andere bakjes opstarten ook met andere bodem iets waar de ph waarde wel mee omlaag kan.

heb nu de volgende bakken draaien.

neocardina's
citroentjes
red sakura's
vuurtjes
orange sakura's
green jade's
betere gradatie blue fairy's (die heb ik al ander half jaar waren mijn eerste garnalen en toen door het onbekende heel wat fouten mee gemaakt dus zijn er nog steeds maar 20 onlangs weer opnieuw een fout gemaakt in de bak)
lage gradatie blue fairy's ofte wel wild vang
crystal red met 2 blacks
blue dream
wild vang alle kleuren

dit zijn op dit moment mijn garnalen bakken
daar bij heb ik nog 2x een juwel rio240 op staan en een aqualantis 200 liter voor de gezelligheid
1 bak voor ancistrussen
1 voor de guppen en zwaarddragers en nog 3 lege bakken draaien
 
ik zal kijken of ik morgen vroeg wat foto's maak was trouwens de dwerg japonica's nog vergeten

ik wil wel alvast zeggen dat de garnalen bakjes ik nog erg hard aan bezig ben
 
Als laatste staat er wildvang alle kleuren,welke zijn dat?
 

Terug
Bovenaan