Wat is er nieuw

Blue Marine Reef 60 (freshwater) van R1cardo.

• Onderwerp starter Onderwerp starter R1cardo
  • Startdatum Startdatum
R

R1cardo

Guest
Goede morgen,

Ben inmiddels helaas gestopt met zoutwater. Ik heb het aquarium bewaard want ik zag hier nog volop mogelijkheden mee voor zoetwater. Vandaar nu dus weer een nieuw topic aangezien de bak al half aan het indraaien is.

Mooie van dit aquarium is dat de techniek niet zichtbaar is, alle techniek zit in de 3 delige filterkamer/sump* die niet te zien is als je voor het aquarium staat. Ideaal dus!

Het aquarium is dus de Blue Marine Reef 60.
afmetingen lxbxh in cm: 35*45*40 - 35*35*40 vrije zwemruimte

Qua techniek heb ik voorlopig het volgende:
Eheim Compacton 600 opvoerpomp
JBP Protemp 50watt heater
Hydra nanoplus (is tevens oppervlakte skimmer)
VGEBY 5watt ledlamp

Aquarium staat nu te draaien op de tussenverdieping maar gaat over een week of twee naar beneden op een nieuw meubel. Die van de Aquamedic Blenny. In de sump* heb ik diverse juwel filterwatten geplaatst en ook een sok met keramische buisjes. Enkel tijdelijk nog een sok met actieve kool toevoegen want het is nu net een sloot door de verkleuring van het hout.

Zometeen volgen wat foto's!

Hier de eerste foto's. Water is goed verkleurt door het spiderwood. Zijn 2 mooie stukken, maar moet ze nog een definitieve positie geven als ik start met de inrichting. Verder heb ik 3x Seiryu stenen.

20180129_155553.jpg
20180129_155604.jpg
Aquarium-Aquarium-36-72-108-144-180-LED-Licht-30-51-74-96-118-CM-Dompelpompen.jpg
IMG-20180211-WA0012.jpeg
20180227_100739.jpg
20180227_100554.jpg

Leuk bakje en ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

De ledlamp die ik nu heb ben ik wel benieuwd naar. Is een budgetlamp maar hoop dat die de eerste tijd volstaat. De reviews waren ieder geval wel positief.
Later moet er dan een set van Kitelight boven komen met controller of een Chihiros RGB.

Bodemmateriaal ben ik nog niet over uit. Heb nog een nieuwe zak filterzand liggen maar twijfel tussen dat en een soil van ADA?JBL of gewoon het zwarte grind van Dennerle.

Plantenvoeding heb ik al staan: AquaSynergy A-complex. Nieuw product met 1x pw doseren. Ook carbo zit hierin verwerkt. Ben benieuwd ernaar.
CO2 volgt later nog.

Visbezetting ben ik nog niet helemaal over uit: voorkeur voor de Ottocinclus Cocama, indien die verkrijgbaar zijn en niet voor de hoofdprijs. Klein scholenvisje twijfel ik nog over gezien de beperkte grootte. Anders evt wat neocaridina garnaaltjes of een mooie Betta.

Aquasand van de Hornbach is ook een mooie en goede bodem.

Aquasand van de Hornbach is ook een mooie en goede bodem.
bedankt voor het meedenken, dat zand heb ik al eerder gehad in een garnalenaqua maar vind dat zand persoonlijk iets te grijs.

Hier hebben ze het in verschillende kleuren te koop maar ja je moet het net mooi vinden natuurlijk.

Plannen gaan misschien wijzigen.
Overweeg toch een iets groter aqua die mooi exact past op mijn meubel.
Ben dus offertes aan het aanvragen bij div aquariabouwers voor een bakje van 40x50x40 (lxbxh in cm). Benieuwd of er een betaalbare optie is. En dan qua filter waarschijnlijk een OASE binnen- of buitenfilter zodat de verwarming ook niet zichtbaar is.
Heb ik en meer zwemruimte beschikbaar en wat meer volume.

Het is inderdaad een beetje beperkt want wij gaan onze Shin mao van 85 liter nu verkopen die netto zo n 65 liter heeft. Met wat mer volume heb je inderdaad wat meer mogelijkheden en ruimte.

Het is inderdaad een beetje beperkt want wij gaan onze Shin mao van 85 liter nu verkopen die netto zo n 65 liter heeft. Met wat mer volume heb je inderdaad wat meer mogelijkheden en ruimte.

Ja ga er in de diepte ruim 15cm op voorruit omdat ik dan geen tussenschot/overloop meer heb. Heb ik ook iets meer keuze qua soort kleine scholenvisjes. Weet alleen nog niet wat slimmer is. Gewoon zwart glas aan achterzijde of zo',n zwarte juwel achterwand ertegen aan kitten. Maar goed eerst de offertes even afwachten. Ben benieuwd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan