Wat is er nieuw

Blue Parrot in 1 meter aquarium

D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Website
www.instagram.com
Ik heb een ingedraaid 1 meter aquarium klaar staan voor de bewoners.
Mijn interesse gaat uit naar Ciclides.

Ik kwam Blue Parrots tegen, kunnen deze in mijn aquarium?
Hoeveel zou ik er in kunnen houden?

De thuis kweker zegt 20 stuks en dan net wat meer vrouwen dan mannen.
Het lijkt mij best veel....

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelet op de maat van 20-40cm zou ik er 0 nemen want in een meterbak moet je geen vissen nemen die groter dan 10cm worden.
Ik zou zelf nooit weer naar die thuiskweker gaan want die weet niet wat hij zegt.

• Leuk
Waarderingen: F.
Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen, met alle respect, Google kan ik zelf ook😀

20 in een meter is waanzin dat snap ik ook.
Er zijn veel tegenstrijdige berichten op internet vandaar mijn vraag hier.
AquaInfo is een fijne site maar ook weer geen site waar eigen info op staat.

Ik heb zoals vermeld een ingedraaid 1 meter aquarium staan waar nog geen vis inzit.
Ik wil graag een keer een Ciclide sport houden. Maar ben dus op zoek welk soort?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen, met alle respect, Google kan ik zelf ook😀

20 in een meter is waanzin dat snap ik ook.
Er zijn veel tegenstrijdige berichten op internet vandaar mijn vraag hier.
AquaInfo is een fijne site maar ook weer geen site waar eigen info op staat.

Ik heb zoals vermeld een ingedraaid 1 meter aquarium staan waar nog geen vis inzit.
Ik wil graag een keer een Ciclide sport houden. Maar ben dus op zoek welk soort?
Met alle respect: geef dan de juiste naam van de vis, dan weten we tenminste waar je het over hebt.
En AquaInfo bevat wel degelijk gebruikerservaringen, ze doen hun uiterste best om ervaren aquarianen hun verhaal te laten doen.

Met alle respect: geef dan de juiste naam van de vis, dan weten we tenminste waar je het over hebt.
En AquaInfo bevat wel degelijk gebruikerservaringen, ze doen hun uiterste best om ervaren aquarianen hun verhaal te laten doen.
Altijd grappig om iemand zijn woorden tegen hem te gebruiken 😉 maar dit hoort een beetje bij dit forum.
Ik gebruikte niet de wetenschappelijke naam maar Blue Parrots als je google gebruik kom je bij de juiste terecht.

Je hoeft Aquainfo niet te verdedigen ik heb er niets verkeerds over geschreven. Het is een fijn verzamelsite.

Nogmaals ik zoek gebruikerservaringen van mensen die ze ook daadwerkelijk hebben zwemmen, of ooit gehad hebben.

Ik ben het denk ik wel met Lysia eens want in de titel staat Blue parrot en later gebruik je de naam van een ander soort.
Als je wil weten dan is het wel handig de juiste benaming te gebruiken.

Ik snap wel dat je eigen ervaringen wil hebben over deze vis. Je zal ervaringen over deze vis niet snel tegenkomen op websites die ze niet verkopen. Wat ik er zo snel over tegenkom is het vermoedelijk een vrij recente kruising tussen de Papagaai cichlide en Amatitlania nigrofasciata. Informatie opzoeken over Amatitlania nigrofasciata zal je dan ook niet helpen... Succes met de zoektocht naar ervaringen met deze vis!

Welke soort "bekende variant" kan ik huizen in mijn 1 meter aquarium, liefst met een mooie kleur?

Pseudocrenilabrus soortje?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan