Blue Velvet Garnalen spoorloos


W

Willian

Guest
Hoooi ik ben nieuw dus idk of ik hier goed zit:br:

Background story: Donderdag avond heb ik 4 Blue velvet garnalen gekocht en mee naar huis genomen naar mijn 30 liter aquarium (21-25 graden) de vissen die ik daarin heb zijn
- 4 guppen (1 man 3 vrouw)
- 2 corydoras plateaus
- 8 Kardinaal tetra's
- 4 bluevelvet garnalen (denkik)
Nou waren die toen ze in he aquarioum gingen gelijk bezig. De volgende dag toen ik in de ochten keek zag ik er geeneen en ik was al bang dat de guppies ze heel lekker vond. Die avond keek ik weer en zag ik er 1 boven in bij t oppervlak bezig op een drijvende plant die was los gekomen. Nu zie ik er geeneen meer ik heb mn aquarium ookal ff van achter bekeken nog steeds niks. Wat is er aan de hand?

20181013_141025.jpg


20181013_141033.jpg
 
Om te beginnen horen die vissen niet thuis in een bakje van 30 liter:sorry::sorry:. De garnalen moet je met minimal 10 houden en met deze vissen in dat kleine bakje denk ik dat ze zich verstoppen en daar zijn ze erg goed in hoor.
 
ja maar die passen echt niet in de bek van een guppy hoor en t ging btw alleen over de garnalen
 
Bleu velvet garnalen zijn Neocaridina's welke uit de begin groep liefst uit 10 stuks moet bestaan, het overwennen moet zeer geleidelijk gaan b.v. door over te druppellen, mogelijk is hier al wat mis gegaan.
Verstoppen, ja kan makkelijk, daar zijn het meesters in, opgegeten kan ook goed zijn.

Beste is een paar daagjes aankijken en hopen dat je ze nog terug vind.
 
mijn moeder dacht gewoon van ik gooi ze met water en al dr in en zij blijft volhouden dat t niks uitmaakt
 
ja wat moet ik nu doen dan
Klinkt heel hard... vissen uit dat bakje want het is er te klein voor. Dat gaat problemen geven met de waterkwaliteit en gaat ziektes veroorzaken. Ook hebben dit soort vissen meer zwemruimte nodig. Het is net alsof je een Duitse Herder een een hondenbech van 60 cm stopt.


Tien garnalen er in.
 
Het bakje oogt nog erg schoon maar het water is wat mistig. Wanneer heb je dit bakje opgestart?
 
maar zullen ze zich voortplanten tot dat ze zich op zn gemak voelen in een groep?
 
Door alles stress zullen ze denk ik minder snel zich voortplanten of misschien wel helemaal niet. Het advies van minimaal 10 is er niet voor niks natuurlijk.
Het zijn groepsdieren.
 
Kleintjes zullen ook opgegeten worden door de vissen.
 
maar zijn ze nou zoooooo goed verstopt wat bijna niet kan of zijn ze opgegeten wat ik ook heel sterk vindt want ze zijn super snel?
 
maar zijn ze nou zoooooo goed verstopt wat bijna niet kan of zijn ze opgegeten wat ik ook heel sterk vindt want ze zijn super snel?
correctie ze kunnen wel verstoppen maar dan zou ik ze zien want vanaf achter zie ik ze ook niet
 
nee want ik heb ff dat ding eruit gehaald en de algen eraf gehaald (want dat ding hoort helemaal paars te zijn) en dr zat niks in
 
Waren de garnalen al helemaal volgroeid of was het zeg maar halfwas. Als ze volwassen waren dan zijn ze anders wel snel ten prooi gevallen vindt ik maar ja het zou zoals al is gezegd best kunnen hoor.
 
Ik denk dat ze nog niet helemaal uitgegroid waren ze waren iets 1,2 cm ofzo
 
Dat is vrij klein inderdaad en ja dan zit de kans dat ze zijn opgegeten er wel in denk ik.
 

Terug
Bovenaan