Wat is er nieuw

Blue Velvet met rood achtige baby's :-(

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
Even een update van mijn blue velvet garnalen.

Toen ik ze kreeg hadden ze weinig blauwe kleur, maar ik dacht dat dat door het vervoer en stress kwam.
Helaas is de blauwe kleur niet beter geworden, sterker nog, zeker de helft is gelig van kleur gebleven. En ik heb maar 1 echt mooi blauw garnaaltje.

Een tijdje terug had ik wel voor het eerst jongen, dus ik was blij dat dat wel goed ging.

Maar....

Nagenoeg alle jongen zijn rood oranje van kleur.

Hier zie je wat ik bedoel met de kleur van de volwassen garnalen...
542751sanneke80_0_85_2016_garnalen_blue_velve.jpg

En hier zie je de rood/oranje baby's, op de foto rechts onder zie je de enige blauwe baby...
715746sanneke80_0_85_2016_garnalen_blue_velve.jpg

Is dit de slechte kwaliteit?
Kan me niet voorstellen dat ze strakjes alsnog blauw kleuren?

Aan de kleur te zien zijn dit Fairy's en geen dream/velvet , bij de Fairy's klopt het wel als ze geboren worden ( praat ik over eerste dag /dagen ) dat ze beetje licht rood zijn en kleuren daarna naar licht blauw .
De fairy's kunnen indd terug lopen in kleur als je de groep niet blijf selecteren naar geel groenachtig .

Zelfs met stress zijn de velvets nog steeds blauw , wel lichter uiteraard .
Bij de Dream / velvet worden ze al gelijk blauw geboren .

wel een beetje oplichterij als je echt blue velvet denk te kopen...

Jammer hoor Sanneke. Die kleur zal denk ik in de genen zitten en ze zijn dus verre van "zuiver".

Dank jullie wel!

Ik had van een bedrijf als Rendo toch wel verwacht dat ze zuivere garnalen zouden leveren en ook de echte blue velvet.

Hier baal ik best wel van.
Maar ja, niks aan te doen.

Ligt eraan wat je r voor betaald heb ,he.

Zie jij niets op FB? Zitten ook genoeg garnalen ,he.

Als ik blue velvet bestel en daarvoor betaal, verwacht ik wel blue velvet garnalen te krijgen. Ze waren �2,69 per stuk. En had er 20 gekocht.

Dit is de beschrijving:

Die Blue Dream Garnele (Neocaridina davidi var. Blue Dream) ist sch�n blau gef�rbt, sie ist sehr kr�ftig blau durchschimmernt was sie aussehen l�sst als sei sie aus blauem Gelee (sie hat ein dunklere Blauf�rbung als die Blue Jelly).

ps zit al een paar maanden even niet meer op Fb.

Sanneke80 zei:
Dank jullie wel!

Ik had van een bedrijf als Rendo toch wel verwacht dat ze zuivere garnalen zouden leveren en ook de echte blue velvet.

Hier baal ik best wel van.
Maar ja, niks aan te doen.

Dat is het vervelende als er via internet besteld word , zelf wil ik altijd zien wat ik koop .
Rendo geeft de garnalen maar een duw qua naam als je op hun site kijk zie je dat ook .
De Fairy noemt hij Jelly , vandaar dat je nu dus veel de Jelly tegen kom , tewijl de Jelly eigenlijk een Caridina is ( blauwe kingkong ).
Nou moet ik eerlijk zeggen dat tegenwoordig de namen je om de oren vliegen .
Nieuw blauw kleurtje wat eigenlijk een vreemde eend in de bijt is , geven ze een nieuw naampje en hop we hebben een nieuwe garnaal ;-) , hup en weer de prijs omhoog .
Vraag bij internet verkoop altijd !!!!! naar eigen foto uit een bak . En zelfs dan blijft het een gok .

Succes met je garnaaltjes

Bedankt voor de tip!

ist sch�n blau gef�rbt.. di lost nu zeker p.

Ja idd 😛 Dat is zo grappig hoe ze dat formuleren daar!

En helemaal als je het naar het Nederlands vertaald, dan wordt het ook zo vertaald als dat ze letterlijk zijn geverfd. 😀

Hey! Wacht eens, Ze hebben de website vernieuwd en duidelijk een beter vertaalprogramma erop zitten.

Nu wordt 'gef�rbt' ineens niet meer vertaald in 'geverfd', maar gewoon in 'gekleurd'!

Dat is wel een verbetering moet ik zeggen.

Ook hier een blue velvet groepje die niet heel kleurvast is. Alleen het verschil is dat ik er minder voor betaald heb en de verkoper me ook vertelde dat sinds de introductie van nieuw bloed er veel minder gekleurde garnalen bijzaten. Mijn baby's zijn ook soms rood of doorzichtig maar gelukkig ook prachtige blauwe. Dat wordt dus selecteren. In jouw geval kun je drie dingen doen: selecteren, met een nieuwe groep starten of enkele nieuwe blauwe bij deze groep zetten. Ik weet niet wat wijsheid is en kan ook niet in je portemonnee kijken maar als je zo weinig blauwe baby's hebt zou ik kiezen voor een nieuwe groep. Selecteren tot je een kleurvaste groep hebt kan behoorlijk lang duren.

Bedankt Yilleke!

Ik wist dat ik laatst had gelezen dat er iemand ook deze garnalen had, maar wist niet meer wie.

Eerlijk gezegd, ik ga niet verder met deze groep. En ga tzt wel kijken naar een nieuw groepje of een ander kleurtje. Ik heb al veel uitval gehad en dan ook nog maar 1 blauwe baby, nee, daar begin ik niet aan.

Ik breng ze naar de lfs die wil ze wel hebben, heeft ook een bakje met meerdere kleurtjes bij elkaar omdat veel mensen/kinderen dat blijkbaar mooi vinden in hun aquarium.

Wie weet hebben ze straks op de vivarium wel wat moois zitten, daar heb ik vorig jaar mijn citroentjes vandaan. Dan kan ik ook zien wat ik koop.

Bedankt voor het meekijken en meedenken!

p.s. fijn dat jij wel een betere kwalitiet kweek hebt!

Degene waar ik ze van heb is gewoon een hobbykweker waar ik ook mijn citroentjes vandaan heb. Dit is al een mooie groep dus toen ik blauwe zocht heb ik contact met haar gezocht. Ze had alleen uitgeselecteerde blue velvet garnalen en daar ben ik mee akkoord gegaan. Toevallig nadat ik bovenstaand stukje geschreven heb zag ik weer nieuwe baby's in de bak, ze zijn zo te zien allemaal blauw. Heb je rendo ook laten weten dat deze groep niet zo kleurvast is? Voor dat geld moeten ze wel een kleurvaste groep leveren vind ik.

Het probleem met Rendo is de communicatie.

Je kunt ze niet bellen.

Op de mail krijg ik nul komma nul reactie.

Dat was al toen de orange sakura de porseleinziekte hadden.

Toen heb ik ze meteen gemaild en de situatie voorgelgd, maar na drie mailtjes nog geen reactie.

Een paar weken later heb ik de blue velvet besteld en dan kun je bij je bestelling een opmerking plaatsen. Daar heb ik weer de situatie uitgelegd en de vraag waarom ze niet terug mailen.
En dat als ze geen contact opnemen ik de bestelling niet door wilde laten gaan.

Toen opeens kreeg ik wel een mailtje van hen. Ik moest de foto's van de zieke of dode garnalen opsturen en dan zou ik mijn geld terugkrijgen.

Nu, ruim twee maanden later, nog altijd geen reactie hierop ontvangen en ook mijn geld niet terug gehad.

Maar ik bestel daar niks meer, want hier kan ik niet tegen. Fouten kunnen altijd gebeuren, maar niet communiceren daar kan ik niks mee.

Ik heb ook de ervaring dat ze niet vlot zijn met hun reacties. Weet wel dat ze de dode vergoeden bij een volgende bestelling maar ja dat is mosterd na de maaltijd vaak.
We hebben nog geen problemen gehad met de leveringen van hun, toch is het erg vervelend als het allemaal zo moeizaam verloopt.
Wij bestellen nu bij Garnalenparadijs.

Hoezo vergoeden bij een volgende bestelling? Dat klopt van geen kant. Dan ben je om de garnalen vergoed te krijgen verplicht om weer te bestellen. Nu kan dat nog met dode garnalen dat je nieuwe wilt maar met een niet zo kleurvaste groep wil je niet nog een niet zo kleurvaste groep erbij. Ben blij dat ik mijn white pearls daar niet besteld heb. Wilde ze daar eerst bestellen maar heb toch maar voor de lfs gekozen.

Zorgen dat het bij de volgende mensen niet gebeurt, dus slechte recensie geven.

Ja dat is een nadeel van die manier van vergoeden. Ik moet zeggen dat ik zelf geen slechte ervaringen met ze heb maar die zijn er dus wel.

Dat is wel een goed idee Apisto, om het in een recensie te vermelden. Wie weet nemen ze dan wel weer ineens contact op 😉

Ik snap gewoon niet dat ze me niet terug mailen als ik een vraag of klacht heb.
Maar wel ineens mailen als ik zeg dat ik anders mijn nieuwe bestelling niet door laat gaan.

Dat vind ik erg ehmmm.... stom? Om het maar bij nette taal te houden 😉

Recensie is geplaatst, maar wordt pas bij de volgende update getoond. Maar denk het eigenlijk niet, want

Wat opvallend is (en dat zie ik nu pas) is dat er alleen maar recensies worden geplaatst met 4 of 5 sterren (van de 5). En dat bij alle soorten garnalen.

Jammer.

Als ze zelf het beheer over de recensies hebben dan zul je er geen slechte bij zien staan vermoed ik. Hier op het AF kun je natuurlijk wel een slechte recensie geven.

Valt mij bij veel zaken wel op dat je weinig negatiefs aantreft. Maar ja, dat is ook wel weer logisch. Maar of het fair is dat is een andere vraag 😉.

Ja ik zal dat nog wel even doen idd. Zag trouwens dat er nog iemand was die niet de blue velvet , maar de blue jelly had gekregen. Dat was de enige recensie met drie sterren. Ik klaag nooit snel want dat vind ik altijd erg vervelend. Fouten kunnen door iedereen gemaakt worden en als ze worden opgelost zul je mij niet horen.

Wat in ieder geval al eens zeer te prijzen is, is dat je ze eerst keurig de mogelijkheid geeft te reageren op je verhaal.
Het gebeurt op het forum helaas nogal eens dat er maar met het vingertje naar winkelier wordt gewezen, zonder dat die eerst �berhaupt de kans heeft gekregen te reageren of gemaakte missertjes recht te zetten.

Je geeft een goed voorbeeld :petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan