Wat is er nieuw

Bodem beplanting zaadjes gekocht (advies nodig)

Boris Cornelis

Well-known member
Lid geworden
4 november 2018
Leeftijd
29
Beste aquarianen,

Ik heb zojuist zaadjes binnengekregen om mijn bodem mee te beplanten

53905668_2136327779738874_414353546792665088_n.jpg

Dit is mijn aquarium momenteel: alles groeit al heel lekker alleen zou mooi zijn om de bodem ook lekker te bedekken met plantjes:
53348981_256765625253692_3376067521286242304_n.jpg

Aangezien mijn aquarium all runnende is met vissen er in, en al een tijdje ook. Hoe kan ik deze er bij planten?

- Ik neem aan dat als ik de zaadjes er nu in probeer te zetten in de bodem dat ze gwn omhoog zullen gaan, en dan ook de kans dat het in filter gaat zitten. Hoe kan ik dit het beste doen? aparte bakjes en later in planten als ze wat gegroeit zijn of?

Graag hierbij de eenvoudigste manier om dit te doen, en daarna ook toelatend dat het makkelijk in de bodem te plaatsen is?

Ik waardeer alle tips heel erg 🙂

Zaadjes moet je niet in je bak doen dat word dan een drama, je neemt een apart bakje (bijv. die je bij de afhaalchinees krijgt) potgrond erin, zaadjes erin, bevochtigen, plastic huishoudfolie eroverheen en in de zon op je vensterbank IN huis, zetten.

Mag ik vragen waar je deze weg hebt? Je zal ze niet in het aquarium kunnen poten lijkt me dus dat moet je in een apart bakje doen.

Via aliexpress maar wel goede reviews! Ja dus aparte bak potgrond en later overplanten voor in het aquarium?

Ik hoop dat ze zijn zoals je verwacht want al meerdere mensen hebben niet gekregen wat men voor ogen hield. Afwachten dus maar en ik ben benieuwd.

ik kan toch bij sprayen? als er vocht te weinig is?

ik kan toch bij sprayen? als er vocht te weinig is?
Kan!!
Je kan ook advies ter harte nemen van iemand met ervaring 😉
De keus is uiteindelijk aan jou! Succes en hou ons op de hoogte, ik ben wel geintereseerd.
Met name of het is wat je verwacht/besteld hebt en of het overplaatsen naar het aquarium succesvol gaat.

Je hebt gelijk! thanks voor jullie advies 🙂

Kan ik dan gwn grond er boven op leggen?

En ventileren, anders krijg je schimmel op de aarde. Paar keer per dag even open.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan