Wat is er nieuw

Bodem verwarming achter Achterwand ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin 1973
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin 1973

Guest
Hoi mede forumers,

Ik heb wat zitten bedenken en ik dacht ik gaat eens horen op het forum of het mogelijk is.
Ik heb hier thuis nog een bodem verwarming liggen van Dennerle die ik wil gaan gebruiken in mijn nieuwe Cichlide bak.
Ik krijg binnen kort een bak van 2 meter en daar komt een Rockzolid achterwand in nu begreep ik dat deze achterwand een stukje vrij komt van het glas.
Ik zat te denken om voor dat de achterwand er in komt om de Bodemverwarming dus op het glas te kitten wat achter de achterwand zit.
en daar bij ook de staaf verwarming zou dit een mogelijkheid kunnen zijn of zie ik iets over het hoofd?
Heb voor heen de bodemverwarming in mijn tropisch aquarium gehad op de bodem en die kon het in zijn eentje aardig warm houden en dat scheel toch Munten.

Groet Edwin

Je zou dan de achterwand van het aquarium flink moeten isoleren anders verlies je veel warmte en is het rendement laag.
je hebt dan wellicht geen andere verwarming nodig.

Lijkt me totaal geen nut hebben om bodemverwarming op de achterruit te plakken terwijl het ook nog eens achter een achterwand zit.

Oke duidelijk!

Was maar een Idee omdat het geen mogelijk heeft om hem op de bodem te plaatsen met Cichlides
Graven ze hem op vandaar.

Groet Edwin

Nee op de bodem met cichlides werkt ook niet idd maar bodemverwarming is eigenlijk ook bedoeld om enkel de bodem wat te verwarmen ivm een betere circulatie voor plantenwortels dus als bijverwarming.
Scheelde het echt merkbaar aan de kosten wat je eerder aangaf?
Ook bodemverwarming kost toch energie net als een staafverwarming zou je denken.

Edwin 1973 zei:
Oke duidelijk!

Was maar een Idee omdat het geen mogelijk heeft om hem op de bodem te plaatsen met Cichlides
Graven ze hem op vandaar.

Groet Edwin

Waarom?
Dan doe je er grintfolie over.
Daar komen de vissen nooit door.

Het is net vloerverwarming.
Eerst tempex op de bodem, dan vloerverwarming en dan grintfolie.
Ik zou zelfs onder de bak ook tempex leggen.

Warmte stijgt op.

Onder de Bak komt idd een plaat van 1 cm tempex te leggen George.
Maar in het Aquarium niet.
Misschien dan de bodemverwarming vast maken met wat Kit in plaats de zuignapjes kunnen ze wel graven maar ze kunnen het niet opgraven.

Dan zie je wel steeds je verwarming want de vissen graven met gemak 10 cm zand op.
Dat is het voordeel van grindfolie.
Je ziet nooit de bodem maar in feite gelijmd grind.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan