Bodem verwisselen?

Pindakaasx

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2021
Berichten
69
Leeftijd
25
Hallo,

In mijn vorig onderwerp is naar voren gekomen dat ik graag crystal red garnalen wilden houden in mijn bakje. Ik wil ze graag verder kweken en zit daarom in twijfel over de bodem. Ph verlagend of zo laten?

Ik heb enkele plantjes in de bodem geplant en zou het zonde vinden om deze er telkens uit te halen en opnieuw te planten.

is het ook een mogelijkheid om een deel te vervangen naar een verlagende ph bodem of is dit een no go? PH is op dit moment 7,5 getest met strip. Over 2 dagen komt er een druppel koffer binnen van colombo.

alvast bedankt!
 
Ik heb enkele plantjes in de bodem geplant en zou het zonde vinden om deze er telkens uit te halen en opnieuw te planten.
Dat begrijp ik niet helemaal, maar de bodem ph verlagend of niet ligt aan je garnalen welke je koopt, om precies te zijn op welke bodem zitten ze van de kweker af?
 
Dat begrijp ik niet helemaal, maar de bodem ph verlagend of niet ligt aan je garnalen welke je koopt, om precies te zijn op welke bodem zitten ze van de kweker af?
Dus als ik het goed begrijp ligt het echt aan de kweker waar je ze haalt? Kunnen dus prima als ze op 7,5 ph gekweekt zijn verder kweken?
 
Inderdaad, en dat heeft veelal met de gradatie te maken, de caridina van een lagere gradatie kunnen vaak in gewoon kraanwater.
De Neocaridina eigenlijk altijd wel.
 
Hallo,

Hoe kun je het beste overschakelen naar osmose water?

Stel ik haal een jerrycan (20 liter) en ik ververs mijn water hier mee, kan dit zomaar?
 
Laatst bewerkt:
Nee dat kan niet, als je helemaal op osmose over wil gaan heb je meer nodig dan alleen osmose water.
Een Active Soil om je PH te bufferen.
Osmose moet je aanmaken met GH+
TDS meter om te checken of je voldoende of te veel GH+ toegevoegd heb.
 
Terug
Bovenaan