ik heb een PH controller en die houdt de PH op 6,5 .
Dus als de behoefde aan co2 groter wordt dan slaat hij toch vaker aan
dus is er tocht genoeg co2 ?
Als je pH is afgesteld op 6.5 wat is dan je beoogde ppm?ik heb een PH controller en die houdt de PH op 6,5 .
Dus als de behoefde aan co2 groter wordt dan slaat hij toch vaker aan
dus is er tocht genoeg co2 ?
Zie je nu wel eens dat die uitstaat? Ik denk niet dat je de zuurtegraad van het water in zo'n direct verband mag zien als de co2 behoefte van je planten. Co2 is niet perse het middel om je ph omlaag te krijgen. Zie je water kan wel een ph van 6.5 hebben maar dan slaat je co2 systeem af. Zolang die uitstaat hebben je planten minder co2.
IK heb er net een drop checker in gedaan kijken wat die aan geeft.
Dus even een paar uurtjes wachten.
ik moet even iets corrigeren hij is niet afgesteld op 6.5 maar op 6.6 .
Heb de KH waarde gemeten en die is 7. ( 5ml aquariumwater in maatbuis en moest er 7 druppel bij doen totdat hij geel was )
Ik heb dit gemeten op het moment dat het licht nog niet aan staat dus ook haast geen co2 toevoer.
Als ik nu op de co2 tabel kijk dan zou dat betekenen dat het 51,9 is maar dan zijn de vissen toch dood ?
Ik verwacht datt je pH pen is niet goed geijkt
Maar, je kunt ook een aantal dingen in je bak hebben die de waterwaardes negatief beinvloeden, zoals hout.
En volgende keer als je de KH waarde meet moet je ipv 5ml in je maatbuis 10ml nemen.
Het totaal aantal druppels deel je dan door 2. Dan heb je de KH iedergeval wat nauwkeuriger.![]()
Waarom specifiek 6,86 en niet een buffer van 7 en 4 wat gebruikelijk is?De PH meter ijk ik 1 keer per maand op 6.86 en 4.0.
Waarom specifiek 6,86 en niet een buffer van 7 en 4 wat gebruikelijk is?
Waarom al die waardes, waarom niet gewoon de co2 iets verhogen en kijken of het effect heeft. Met de EI zit je ruimschoots op voldoende voeding en het enige wat veranderd is, is je licht. Hetgeen wat mee moet veranderen is je co2. Waar je ook nog naar kunt kijken is de stroming, Maar aangezien je bodembedekker het eerst wel goed deed zal dat waarschijnlijk zijn. Succes in iedergeval!
aMet een controller verandert je co2 mee. Meer licht = meer verbruik planten, dus minder co2 in het water dus hogere ph. Met een controller vul je dit meteen aan en zou het co2 gehalte in theorie onveranderd moeten zijn aan de oude situatie, omdat het hogere verbruik direct op maat wordt aangevuld, of ben ik nou gek.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.