Wat is er nieuw

bodembedekker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Ik ben opzoek naar een mooie bodembedekker die niet te hoog wordt. Het hooft ook niet perse een snelgroeier zijn.

Het gaat om een plantje voor een rio180, Ik gebruik de EI methode met CSM+B als plantenvoeding. En CO2.

Wie heeft er een naam zou mooi zijn met foto als voorbeeld.

Als vissen heb ik nu
blauwe neons
otocinclussen
ancistrus
en vuurgarnaaltje en helenaslakken

En misschien komen er nog wat corydoras bij

staurogyne repens (mijn favoriet), is redelijk makkelijk te houden

Hemianthus Callitrichoides en Staurogyne repens zijn echt mooie bodembedekkers, Staurogyne heeft wat minder behoeftes dan de Hemianthus Callitrichoides dus maakt het ook wat aangenamer.
Tuurlijk zou je voor de Hemianthus Callitrichoides kunnen gaan aangezien je de EI volgt en ook Co2 toevoeg, alleen heeft die ook behoefte aan veel licht.
Ik heb toevallig beide plantjes in mijn net opgestarten bak staan 😀
Hier heb je wat voorbeeldjes.

Staurogyne Repens
Staurogyne Repens.jpg

Hemianthus Callitrichoides
Hemianthus Callitrichoides.jpg

Hemianthus Callitrichoides en Staurogyne repens zijn echt mooie bodembedekkers, Staurogyne heeft wat minder behoeftes dan de Hemianthus Callitrichoides dus maakt het ook wat aangenamer.
Tuurlijk zou je voor de Hemianthus Callitrichoides kunnen gaan aangezien je de EI volgt en ook Co2 toevoeg, alleen heeft die ook behoefte aan veel licht.
Ik heb toevallig beide plantjes in mijn net opgestarten bak staan 😀
Hier heb je wat voorbeeldjes.

Staurogyne Repens
Bekijk bijlage 23883

Hemianthus Callitrichoides
Bekijk bijlage 23884
Ze zijn beide mooi en een waar grastapijt als het ware maar ik zou toch voor de eerst genoemde gaan Peter.🙂

blijft die een beetje zitten in het zand, en geeft die niet veel rommel in je bak na het snoeien

Staurogyne is een stuk grover omdat de bladeren wat groter zijn maar het is zeker een mooi tapijtje.
HC is veel fijner en laat de bak er dus wat ruimer uit zien, alleen heeft deze wel veel Co2 en licht nodig.

Monte Carlo is ook een goede optie en heeft wat minder behoeftes dan HC.

Benieuwd welke van de 3 je gaat nemen of ga je mss toch nog voor een andere soort gaan ?

hoe zit het met het snoeien van de monte carlo, is dat gemakkelijk, of geeft dit veel afval in je bak wat moeilijk op te ruimen is?

Ik heb het in een nano waar het gelukkig heel langzaam groeit maar als ik daar snoei dan heb je wel veel kleine blaadjes en stukjes van deze plant.

ja en dat door heel je bak heen drijven, dus veel werk om het weer op te ruimen?

Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden hé, je moet inderdaad even geduld hebben met het snoeien van zo'n tapijtje maar dan heb je ook wat moois! 😀

heb de montecarlo en de staurogyne besteld

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan