Bodembedekking voor Pangio kuhli


I

idk123

Guest
Hoii.
Ik weet niet hoe ik een eigen onderwerp moet starten, dus ik stel mijn vraag even hier haha.
Ik had ook een vraag over bodembedekking, ik wil een aquarium opstarten waar ik guppies in ga doen, ik wil later dan nog bodem visjes toevoegen (nog niet zeker welke, waarschijnlijk een corydora soort). Maar ik heb dus gelezen dat zand moeilijk schoon te maken is en er makkelijk blauwalg op kan vormen. Ik heb ook gelezen dat er een soort grind is dat heel fijn en rond is, waardoor vissen zichzelf dus geen pijn kunnen doen. Het is dus wat makkelijker om schoon te maken en houdt niet makkelijk algen vast, caviar heet het. Is dit goed voor bodemvisjes? Of moet ik echt zand nemen?
 
Dat van dat zand dat zijn onzinverhalen, en is net zo vatbaar voor blauwalg als iedere andere bodem, en zand is juist veel beter want het vuil zakt e rniet in weg dus slibt het niet dicht.
Caviar is ongeschikt voor bodemvissen, want z ekunnen hun kieuwen er niet mee zeven wat absoluut een must is met bodemvissen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat van dat zand dat zijn onzinverhalen, en is net zo vatbaar voor blauwalg als iedere andere bodem, en zand is juist veel beter want het vuil zakt e rniet in weg dus slibt het niet dicht.
Caviar is ongeschikt voor bodemvissen, want z ekunnen hun kieuwen er niet mee zeven wat absoluut een must is met bodemvissen.


Ah okay, dankjewel! Dan wordt het zand. Welk soort zand raad je aan? Ik lees vaak dat filterzand het beste is, maar dat vind ik zo moeilijk te vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet hoe ik een eigen onderwerp moet starten, dus ik stel mijn vraag even hier haha.
Je kunt voortaan naar de betreffende sectie gaan en dan zie je rechtsboven een groen vlak met plaats onderwerp en die moet je dan aanklikken om een topic te starten ;)
 
Ah okay, dankjewel! Dan wordt het zand. Welk soort zand raad je aan? Ik lees vaak dat filterzand het beste is, maar dat vind ik zo moeilijk te vinden.
Filterzand, kleinste korrelgrootte, bij de W*ldkamp (*=i). Weet alleen niet of het op dit moment af te halen is.
 
Filterzand, kleinste korrelgrootte, bij de W*ldkamp (*=i). Weet alleen niet of het op dit moment af te halen is.
Hoi, ik keek net op Wildkamp, ik zie dat er geen wildkamp bij mij in de buurt is en de verzendkosten zijn 30 euro.. Zijn er alternatieven voor filterzand?
 
Hoi, ik keek net op Wildkamp, ik zie dat er geen wildkamp bij mij in de buurt is en de verzendkosten zijn 30 euro.. Zijn er alternatieven voor filterzand?
In een van mijn aquaria heb ik zand van de H*rnbach. Werkt ook prima. Kan je nog een kleurtje kiezen ook.
 

Terug
Bovenaan