Bodembescherming, kan ik dit gebruiken?


S

sharonav

Guest
Kan ik dit ook gebruiken?
Volgens mijn vriend is dit hetzelfde als een tempex plaat. En dit heeft die op zn bedrijf liggen.

Wil toch wel wat extra bescherming voor de 1.50 m bak.
En de achterwand loopt niet tot de bodem. Scheelt zo'n dikke 7 cm. Dus als ik die plaat van 2cm op de bodem doe hoeft het zand achter minder dik :)

Screenshot_20190531-221500_Samsung Internet.jpg
 
Het is behandeld met een vlamvertrager dus zet er mijn vraagtekens bij, maar heb er eigenlijk geen bal verstand van. Dus even wachten op de slimme mensen hier :)
 
Kijk in het foto album van mijn Malawibak (handtekening) & huiver :)
 
volgens mij gebruik ik de term kijk & huiver verkeerd....

ik bedoel kijk in mijn foto-album en zie hoe goed het werkt :)
 
volgens mij gebruik ik de term kijk & huiver verkeerd....

ik bedoel kijk in mijn foto-album en zie hoe goed het werkt :)

Was al druk aan het scrollen door je fotoalbum!

Top dan gaan we dat erin doen!
 
Toch fijn die slimme mensen hier :thumbs:
 
Ik heb dit ook ooit willen toepassen met de zeewaterbak maar men waarschuwt dan wel voor gevaren van vuilophoping onder zo n plaat maar goed ik heb er zelf geen ervaring verder mee hoor.
 
Ik heb dit ook ooit willen toepassen met de zeewaterbak maar men waarschuwt dan wel voor gevaren van vuilophoping onder zo n plaat maar goed ik heb er zelf geen ervaring verder mee hoor.
Daar was ik ook bang voor bij leeg halen van de rio 240 was daar niet van merkbaar :D
Wel raad ik TS aan om de platen vast op de bodem te lijmen met een paar dotten tec7 of andere geschikte kit
Had het zelf eerst niet gedaan ging goed tot ik de stenen een poetsbeurt wou geven :stom::D:D
 
Daar was ik ook bang voor bij leeg halen van de rio 240 was daar niet van merkbaar :D
Wel raad ik TS aan om de platen vast op de bodem te lijmen met een paar dotten tec7 of andere geschikte kit
Had het zelf eerst niet gedaan ging goed tot ik de stenen een poetsbeurt wou geven :stom::D:D
Ik denk dat bij zeewater je een situatie hebt die veel gevoeliger ligt en daar probeer je om bv nitraat te voorkomen wat zich in het ergste geval kan vormen onder zo n plaat. Bij zoet zal dat iets minder snel problemen geven denk ik.
 
Kan ik dit ook gebruiken?
Volgens mijn vriend is dit hetzelfde als een tempex plaat. En dit heeft die op zn bedrijf liggen.

Wil toch wel wat extra bescherming voor de 1.50 m bak.
En de achterwand loopt niet tot de bodem. Scheelt zo'n dikke 7 cm. Dus als ik die plaat van 2cm op de bodem doe hoeft het zand achter minder dik :)

Bekijk bijlage 273989

Zou er dan wel stenen op leggen, anders gaan ze zweven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog wat juwel kit silexo kit liggen.
Even een paar dotten erop. Heb hier 12 zakken 5kg zand liggen dus dat leggen we na het kitten er even op.
 
Zou er dan wel stenen op leggen, anders gaan ze zweven.

Zware stenen zelfs. Tempex heeft een enorm drijfvermogen, ook al is het wat dunner. Dus niet hier en daar een klein dotje kit gebruiken, maar gewoon heel de plaat goed vastzetten en uit laten harden. Je wilt niet dat de tempex omhoog komt met bodem, vissen, planten en inrichting en al. En ja, dat kan zeker!
 
Zware stenen zelfs. Tempex heeft een enorm drijfvermogen, ook al is het wat dunner. Dus niet hier en daar een klein dotje kit gebruiken, maar gewoon heel de plaat goed vastzetten en uit laten harden. Je wilt niet dat de tempex omhoog komt met bodem, vissen, planten en inrichting en al. En ja, dat kan zeker!

Heb je het wel is geprobeerd met gewoon her en der een paar dotten kit? want dat volstaat prima.
 
Ik had het vastgekit met meer dan een paar dotten, goed laten drogen, mét gewicht erop. Is gewoon losgekomen. Bovendien had ik toen ook nog hooligans van vissen die al het zand weggroeven, en aan de tempex gingen knabbelen, heel de bak vol met van die witte bolletjes :D Ik neig nu naar kunststof roostertjes op de bodem, en daar de stenen op. Zou liever iets van een matje hebben, maar dat durf ik niet aan ivm weekmakers die in het water oplossen.
 

Terug
Bovenaan