Bodembewoners, maar welke?


Gummiebeer

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2014
Berichten
365
Locatie
Enschede
Normaal vraag ik nooit hulp bij de keuze van bewoners, maar nu kom ik er niet helemaal uit.

Bak: 80*55*37 (128L Bruto)
Bewoners: 16x galaxy's, 2x CPO en een groep vuurgarnalen.
Waterwaardes zijn goed en is ook niet van belang nu.

Nu was mijn eerste keus een groep Pangio kuhli's. Helaas werden die niet geleverd en begon ik te twijfelen over de Yasuhikotakia sidthimunki. Maar bij deze vis ben ik weer bang dat zij mijn vuurgarnalen bestand weleens om zeep kunnen helpen. Zodoende kwam ik op het idee om het hele Azie biotoopje maar op de schop te doen en te kiezen voor een Corydoras soort. Alleen vraag ik mij af of dat wel zo goed combineerd met de CPO's.

Zoals jullie zien ben ik nogal aan het draaikonten :juggle:
Ik sta open voor andere suggesties en wijze raad!
 
Ik zou geen bodembewoners bij CPO's zetten. Ze zijn erg kwetsbaar als ze in rust zijn op de bodem. Je kan beter voor een oppervlaktebewoner gaan. Een soortje dat qua temperatuur in de lage range (20-22 graden) kan. Misschien een mooie killi? Bijv. een groepje Epiplatys dageti.
 
Geen dageti's want dan houd ik geen galaxy meer over. ;) Een annulatus zou nog kunnen.
Zit nu ook te denken om voor de CPO's een apart bakje aan te schaffen, want ik zou wel graag een bodemvis in de 80cm willen hebben.
 
Denk je dat dageti's galaxy's eten? Hier zitten ze probleemloos samen met C. habrosus van een cm. groot.
 
Sinds een akkefietje met de dwergknorgourami's die de galaxy's als voer aanzagen ben ik er huiverig voor geworden. In de bek van een dageti past nog meer in, vandaar dat ik dat niet zie zitten.
 
Badis badis? Schijnt het aardig te doen op kamertemperatuur en dat is ook voor de galaxies wel prima.

~ Ivo
 
Pas als de CPO's een apart bakje hebben dan.
 
Dat moge duidelijk zijn ;)
 
Uiteraard. Gelijk een mooi excuus om met de CPO's te gaan kweken. :D
 

Terug
Bovenaan