Boek over visziekten? Of algemeen boek? Of toch een goede website?


Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Berichten
1,269
Locatie
Eelde
Ik merk dat ik te weinig weet over de gezondheidsproblemen die ik bij mijn vissen tegenkom. Ik weet dat er veel op internet te vinden is, maar het begint al bij weten waar je naar op zoek moet. Een gestructureerd boek met goede plaatjes / tekeningen lijkt me een nuttig startpunt.

Kent iemand dit boek?
Of deze?

Zijn er andere goede (betaalbare) naslagwerken? Of zie ik toch HET online naslagwerk op dit gebied over het hoofd?
 
Het eerste boek heb ik en ik ben er tevreden over, binnenkort wil ik nog wel een boek van Bassleer aanschaffen, omdat ik er erg veel mee bezig ben, ik schrijf onder andere artikelen voor een site mbt visziekten in samenwerking met 2 mensen die er erg veel vanaf weten en die de bestanden dan ook controleren voordat ik het online zet.

Verder is het boek "houden van gezonde en zieke vissen" van Eddy Leysen aan mij aangeraden. Deze wil ik dan ook nog aanschaffen, deze is wel erg moeilijk te vinden, wat ik heb begrepen.

Dit boek van Bassleer wil ik nog aanschaffen:
F0_0244_0000_BoekNL.JPG

Hier te koop: http://www.bassleer.com/?CategoryID=207&ArticleID=345
 
Mark: Ik kende ze niet en met name die van JBL vult een deel van het gat op. Die biedt mooi gestructureerd duidelijke fotos van de meeste voorkomende ziektes en daar heb ik nu al profijt van gehad. Die site draait er echter vooral om, om je ze efficient mogelijk naar (JBL) medicatie te leiden, zonder veel inzicht en begrip bij te brengen over wat je feitelijk behandelt.

Kaylee_D: Ik denk dat ik dat eerste boek dan bestel. een tientje voor 208 bladzijden en (volgens de website) hardcover gebonden, vind ik geen geld.

Dank voor de info!
 
Het boek is inderdaad een hardcover. Ik heb hem zelf ook besteld, omdat het erg weinig kostte. Zoals ik wel al aangaf, ga ik binnenkort ook kijken voor andere boeken, maar dat is voor mij ook belangrijk om zo maar even te zeggen.
 
babysnake zei:
http://www.visboeken.nl/boek/c1d57d17-a2c9-4139-a5ea-5c2097e75662/eddy-leysen-meer-over-het-houden-van-gezonde-vissen-en-het-verzorgen-van-zieke-vissen

Ik heb Eddy persoonlijk ontmoet en heb wat online met hem gecommuniceerd, als je echt wil bijleren is dit een aanrader. Het is wel zware kost, niet iets wat je voor je plezier leest maar eerder iets als een studie.

Dit boek wil ik inderdaad ook aanschaffen.
 

Terug
Bovenaan