Bombina Terrarium


De Koreaanse vuurbuik pad heeft een rode buik en mijn padjes hebben een gele buik. Dus lijkt mij een geelbuik bombina en geen rood buik bombina
Ook kunnen koreaanse vuurbuiken prima bruin zijn dus dat zegt niks
 
Heb vandaag een koreaanse roodbuikpad erbij gehaald, tot nu toe een hoop gebrul maar geen problemen.
De geelbuikjes hadden vandaag weer sex. En ik denk dat er morgen al weer eieren in liggen.
De kikkervisjes met poten zijn opgegeten op een na. Dus ik heb ze maar apart gedaan. Denken jullie dat het baby kikkertje de andere kikkervisjes op zal eten?
 
Weer wat nieuws bijgehaald ? Weer wat advies genegeerd...
 
Wat padden in erbarmelijke omstandigheden laten kweken, geen concreet plan voor de jonkies dus dan maar laten opvreten door elkaar in de bak en er dan nog een extra soort pad bijsteken???
Is er ook een bedoeling in dit project?
Is misschien een idee om er een kogelvisje bij te steken, of misschien wat axolotls? Of ja, zoals je zegt, een honderdtal japonica's kan ook altijd...

Ik vind dit triest en jammer voor de geloofwaardigheid van het forum
 
dezelfde soort pad�.
Ik heb hier mee geen adviezen genegeerd en 4 padden in mijn bak moet prima kunnen.
 
Dit zijn 100% zeker weten Bombina orientalis. Wel nakweek vandaar de gele buik. Rode buik komt door het eten net als bij flamingo's. Heb ze zelf ook jaren gehad, ook altijd gele buik.

Leuke bak trouwens.
 
Heb even het hele topic door gelezen.

Die andere salamander is een Pachytriton labiatus. Heb ik ook gehad (zie mijn 60x30x30 aquarium). Persoonlijk zou ik die niet combineren met de Bombina aangezien de Pachytriton een agressief beesje is.

Ik zag dat je een verwarming er in hebt. Dat is voor deze beestjes echt niet nodig. Vinden allemaal kamer temperatuur prima en kunnen in de winter zelfs nog veel kouder. Als het maar niet vriest.

Al je dieren vinden trouwens wormen uit de tuin erg lekker. Mijn Pachytriton at niets anders :)
 
als je kikkervisjes hebt kan je zo tadpole korrels geven, daar zit alles in om een kikkervis sterk en gezond op te laten groeien, alleen algen zullen ze lastiger op groot worden.en ze moeten goed op land kunnen komen zodra ze 4 pootjes hebben maar volgens mij heb je dat als ik het goed zie. Succes!
 
Bedankt. Zal wat tadpole korrels gaan bestellen. Persoonlijk heb ik zelf nog geen problemen gehad met de lipsalamander en de bombina's.
 
Het zijn inderdaad Bombina orientalis en niet de europese variant. Ik snap alleen niet waarom je er bij zou kopen als je al jongen hebt waarvan je niet weet wat je ermee gaat doen. Had je er net zo goed daar een van kunnen houden.
 
Ik heb er een bij gekocht omdat ik dacht dat ze europees waren en daarom dus dacht dat ik maar een koreaanse had. Dus ik dacht ik koop nog een koreaanse zodat ik een stelletje heb.
 
En heb je dan uitgezocht of ze kunnen kruisen? Is nu dus niet zo'n probleem, maar hoop dat dit niet je bedoeling was.
 
of nagedacht over het overbrengen van ziekteverwekkers waar de ene soort immuun voor is en de andere niet... ?!? :deal:
 
Biologist zei:
En heb je dan uitgezocht of ze kunnen kruisen? Is nu dus niet zo'n probleem, maar hoop dat dit niet je bedoeling was.
Je kan ze prima kruizen. En volgens een lid hierboven zouden ze dezelfde soort zijn. Wat ik zelf betwijfel. Ik heb niet nagedacht over ziektes. Maar heb nu al 4 of 5 jaar 2 gele en 1 rode en heb nog nooit een probleem tussen de 3 padjes gehad.
 
Hij bedoeld ziekte als in de zin van; je nieuwe pad kan een ziekte meedragen waar hij immuun voor is maar jou padden niet. Dit kan als gevolg geven dat de nieuwe pad jouw padden infecteert en dus kunnen jouw beesten sterven door die nieuwe ziekte zonder dat de nieuwe hier last van heeft. Dat je hier geen last mee hebt gehad met de 3 die je hebt kan heel goed, simpel omdat je nog geen nieuw dier hebt toegevoegd. het is ook niet zo dat het sws gebeurd, maar een ongeluk zit in een klein hoekje

Edit: en waarom zou je het risico van kruisen willen nemen? Een leeuw en een tijger kunnen ook kruisen, dus dan zou je die ook bij elkaar kunnen houden? Kijk eens naar de nakomelingen, of je daar op zit te wachten. Wellicht een beetje een extreem voorbeeld, maar hopelijk wel duidelijk voor je..
 
Ah ik snap het. Ik heb daar geen rekening mee gehouden.
Is er iets waar ik bijzonder op moet letten? Of wat het kan voorkomen?
 
Nekko zei:
Biologist zei:
En heb je dan uitgezocht of ze kunnen kruisen? Is nu dus niet zo'n probleem, maar hoop dat dit niet je bedoeling was.
Je kan ze prima kruizen. En volgens een lid hierboven zouden ze dezelfde soort zijn. Wat ik zelf betwijfel. Ik heb niet nagedacht over ziektes. Maar heb nu al 4 of 5 jaar 2 gele en 1 rode en heb nog nooit een probleem tussen de 3 padjes gehad.

Zover ik kan zien zijn het nu beide dezelfde soorten die je hebt.
Je wil dus bewust een soort die nota bene op de Nederlandse rode lijst staat gaan kruisen met een exoot? Sorry, maar daar heb ik echt geen woorden voor (en ook totaal geen respect).
 
Nekko zei:
Ah ik snap het. Ik heb daar geen rekening mee gehouden.
Is er iets waar ik bijzonder op moet letten? Of wat het kan voorkomen?

Best voorkomen dat je nog dieren koopt, waar je niks over kent. Iets waar je op moet letten ? Eerst inlezen, dan goed onderkomen voorzien, dan pas dieren kopen! En vervolgens er goed voor zorgen en blijven goed voor zorgen, niet tot je ze beu bent en weer eens iets anders wil, maar tot de dood !
 
Ik hou dieren totdat ze dood gaan tenzij mijn bak te klein is. Ook is er niks erg aan het kruizen van twee verschillende soorten Rn bovendien zijn het volgens andere forumleden dezelfde soort dus er wordt niks gekruisd
 
Nekko zei:
tenzij mijn bak te klein is.

Als je bak te klein is, waarom stop je dan wel een diersoort inde bak? Dat snap ik dan weer niet? Door je goed in te lezen/vragen te stellen (en dat advies ook van harte te nemen :| ), voorkom je dat je bak op een gegeven moment te klein wordt.. Zo kun je een hoop dieren de ellende van het vergroeien besparen. Niet altijd zichtbaar van de buitenkant, maar oh zo aanwezig van binnen.
 
Alles goed met de padjes. Ze zijn lekker aan het brullen
 
Heb vandaag 3 kleine kikkervisjes met pootjes gespot. :D
 
De jonkies zijn inmiddels volwassen en verkocht.
 
Nee sorry. Wel van de kikkers als kikkervis en in hun ei.
 
update van de bak met mijn baby geel buiken

0-6.jpeg


0-7.jpeg


0-8.jpeg


0-9.jpeg


0-10.jpeg


0-11.jpeg
 
Ik dacht "deze bak ken ik helemaal niet". Ja geen wonder als de vorige update 3 jaar geleden was :D
Mooie bak hoor!
 
Ik dacht "deze bak ken ik helemaal niet". Ja geen wonder als de vorige update 3 jaar geleden was :D
Mooie bak hoor!
hahaha, volgens mij heb ik het ergens wel geüpdatet. Maar ik kon het fotoalbum niet meer vinden.
 

Terug
Bovenaan