Bonte "Albino" Ancistrus


P

Pfenna

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw dus hoop dat ik dit in het juiste sub topic plaats; ik zit met een bonte pleco. Ik was bij de winkel wat anubias aan het halen voor een nieuw stuk kienhout en dag in het volgende raampje een piepkleine witte Pleco zitten met een zwart kopje, vond hem zo bijzonder en heb hem gelijk meegenomen. Hij zit nu in een grote cube voor zichzelf die net drie weken was gecycled, nu wil ik graag weten welke kleur/soort dit is. De winkel zelf verkocht hem als een albino, maarja de foto's hier bijgevoegd zeggen wat anders
20200113_232332.jpg
20200113_232313.jpg
 
Hè! Wat een apart dier! Zowel qua kleuren als qua lichaamsbouw (hoewel niet goed te zien zo) wijkt hij af van de meeste ancistrussoorten. Hij doet ergens zelfs een beetje denken aan een Gyrinocheilus aymonieri, maar ook weer niet helemaal. :) En ik kan me niet voorstellen dat een winkel die als ancistrus of pleco zou verkopen.

Wat voor naamplaatje stond erbij? Mocht het evt mogelijk zijn een filmpje te schieten van hoe hij door de bak zwemt, dan kan dat ook meer duidelijkheid geven.

En hoe groot is ie eigenlijk?
 
Grote kans dat die pigment vlek vanzelf weer verdwijnt.
 

Terug
Bovenaan