Wat is er nieuw

Borelli, man of vrouw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter neon
  • Startdatum Startdatum
N

neon

Guest
Heb ik hier een man of vrouw, borelli opal?

20161125_193431-1.jpg
20161125_193639-1.jpg

Hoe groot is de vis en is hij dus al volwassen?

Hmmmm...kijkend naar de tekening op de kop en de wat langer doorlopende rugvin met een gekleurd einde geef ik mijn stem aan een man....

Wel een "onderdanige" man of een man die niet geheel happy lijkt kijkend naar de kleuren (maar dat kan ook een moment opname zijn...)

Het is nog een jonge vis.
Naar mijn mening een man, idd door de kop en ondanks dat hij nog geen kleur heeft oogt het kleurloze wel heeeel licht blauw.

Ik wilde het toch even laten bevestigen omdat de (iets oudere vrouw) echt kattig is naar hem toe.
Slaan, happen en wegjagen als ze hem op haar pad tegen komt.
Nu is het wel zo dat zij zo naar andere vissen toe ook zo is, dus het is sowieso geen handige tante, maar als deze man een vrouw was geweest, had ik een man moeten bij halen.

Wat bij mijn jonge Borelli's (4 maanden oud) goed werkt om het geslacht te bepalen is het geven van verse artemia. Daar zijn ze echt gek op. Voordeel is dat dat in het water beweegt en daar reageren ze heel fel op. Misschien zou dat ook met watervlooien kunnen werken. Dan zie je bij de mannen echt super goed hun mooie kleurstelling. Ook de dames kleuren helemaal geel. Dan zie je heel duidelijk wie een man of een vrouw is... Misschien het proberen waard?

Weet je wat het is. Ik heb zelf ook 2 groepen eigen kweek van 3 maand. Deze zitten direct tegen het raam geplakt als ik langsloop. Als ik langsloop bij de bakken waar gekochte vissen inzitten dan schieten de meeste juist een stukje opzij.
Deze borelli is dat ook en schiet dus ook weg.
Ivm de jonge visjes heb ik dus ook artemia en af en toe doe ik ook wat in de grote bakken.
Mijn jong spul is er gek op, maar meneer borelli geeft er niet veel om. Eet er een paar en gaat weer de planten in. Zowel mijn man, als mijn vrouw krijgen er geen kleur van.

Vrouw is iets ouder en verkleurd van donker naar licht bruin als ze hem pest, maar geel is ze nog niet geworden (ik heb haar knalgeel gekocht dus is echt een vrouw)
Man heb ik een aantal weken en nog niks aan kleur mogen zien.

kleur zegt niet alles hoor mijn wildvang borellii man is een tijdje geel geweet zelfs met zwarteranden in de buikvin en daarvan weet ik 100% zeker dat het een mannetje is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan